Uppe långt innan tuppen! ;P

2012-01-03 09:19:31 / 1 kommentarer ..


Ja imorse var jag verkligen uppe långt innan tuppen, kunde verkligen inte sova... Trots att jag sympatinattade mig själv kl.23 när maken lade sig, vilket typ aldrig händer... låg och vred och vände på mig, somnade, vaknade, somnade igen, vaknade, låg och vred och vände på mig och tröttnade på det så klev upp istället. Så jag och hunden tog oss en promenad innan det var dags att säga god morgon till hästarna. Lara var riktigt pigg och travade på i rask takt, kanske tyckte hon att det var skönt att slippa barnvagnen? Min lilla knäppa vovva... som helst utav allt tar sovmorgon till 11-12 mitt på dan, men imorse såg det verkligen ut som att hon njöt av att få komma ut och röra på sig. ;)

Hehe, jag satsar ju på vasaloppet 2013 och har lyckats få en vän att infria sitt löfte om att ställa upp hon också om jag någon gång skulle göra slag i saken. Hon har inte stått på ett par skidor på typ 20 år, men är grymt vältränad i grunden, och jag har åkt skidor varje år men bara i sakta mak, och jag är grymt otränad trots att jag tyckte att jag höll igång så bra när jag väntade lilla Hedlie... Tappade mer än jag trodde att jag hade gjort vilket gör att jag alltid lägger träningarna på en mycket högre nivå än jag klarar... Men, men har suttit och lagt upp en träningsplan för både mig själv och hästarna nu, känner mig så grymt jäkla pepp! :D

Skapade ett konto på TDB också, och jäklar vad saker och ting har förändrats sedan jag tävlade sist, allting är så datoriserat nu... nästan så att jag kände mig lite gammal och grå när jag satt och klickade runt för att förstå mig på hur det hela fungerar! Betalade min medlemsavgift i klubben igår, så nu är det bara att vänta på att den når dem så kan jag lösa min licens sen. :) Har dock inga större tävlingsambitioner för året då Hedlie går först i alla sånna lägen, men ska helt klart åka på någon tävling! I värsta fall är det ju dessutom jag som ska tävla BerraBus, hua, hur ska det gå? Jag som inte tävlat ponny sen jag var 15!! :P

Nu ska jag ta och äta frukost och hoppas på att min bloggkompis ska vakna och känna att hon mår tillräckligt bra för att komma och rida, det ser ut att bli kanonväder idag nämligen och jag har värmt upp kameran, plus att jag fick hem en jättefin outfit till mig och Pebblis som jag gärna vill ha fina bilder på... Hehe, blir som en liten unge när jag får nya fina saker... vill genast använda dem! ;)

Kommentarer

guuud vad kul att du ska komma ut och tävla :D Du måste tävla storhäst också!

2012-01-03 09:38:51
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!