En riktig mysdag!

2012-02-10 23:11:18 / 1 kommentarer ..


Ja det var vad det blev idag, var ute på mystur med grabbarna imorse, red på Lordi och tömkörde BerraBus framför... har nog aldrig gjort så förut, brukar sitta på BerraBus och tömköra Lordi... Men var så sugen på att rida Lordi så bestämde mig för att sitta på honom. Tog en lugn tur och njöt av att vara ute och mysa med mina supergoa pojkar! :D Åh som vi myste i stallet först innan vi stack ut, och som alltid är de ju bara SÅÅ avundsjuka på varandra och gör vad som helst för att jag ska ge dem mest uppmärksamhet... BerraBus stod ett tag och piskade på sig själv med dressyrpisken som står i ett hörn i stallet, bara för att jag skulle komma och bry mig om honom... hahaha, min söta lilla rara busponny! :P Kanske jag skulle ta och lära in ett kommando för när han ska göra så?! Han kan ju lite halvt om halvt apportera redan...

Sen ryktade jag och kände igenom Kickan, slängde på henne en sadel som jag hade tänkt sälja och den låg superbra så nu kanske den får vara kvar ändå. Red ut en sväng, myste mest, hade tänkt köra igenom lite galoppjobb, men nu gick inte det så bra då hon var rejält låst idag. Hoppade av två gånger och lossade på bakkärran, men det blev inte helt bra ändå... så vi struntade i det och jobbade med lite stärkande övningar för bakdelen istället. Avslutade med att plumsa i lite snö och det tyckte hon var superskoj! :D Hemma i stallet igen stod vi verkligen alldeles för länge på gången och drömde oss bort...

Pratade ihop mig med maken och jodå det var okej att jag stack ut en sväng på Pebblis också innan han skulle åka på jobbet... så jag sadlade och stack ut på ytterligare en tur i skogen, och det var så jäkla härligt! Pebblis var jäkligt het, och i galoppen busade hon iväg några steg, kände hur skrattet bubblade upp och lyckan över att vara ett med denna fyrbenta varelse som verkligen kommit att betyda så otroligt mycket för mig på så kort tid... <3 Körde lite snabba övergångar skritt-trav-galopp-trav-skritt och sedan några halt-galopp-trav-ökad trav-halt och hon svarade verkligen kanonfint, skulle helt klart vilja att hon jobbade mer under sig, men det kommer mer och mer ju mer vi jobbar. Håller ju på och funderar lite över målen för Mars, och då ska jag helt klart lägga mycket fokus på att förbättra och förvalta galopperna på hästarna.

Sen hade jag tänkt åka till Birsta med dottern, men det var otroligt segt att få upp värmen i vedpannan här hemma, och det blir så jäkla kallt på kvällen om jag bara struntar i det, så vi blev hemma rätt länge, så inte förrän vid 14-tiden gav vi oss så äntligen iväg. ;) Var ju som sagt på jakt efter kavaj... provade en hel del, men det är verkligen så att även om de är stora som tält i midjan så räcker de inte till över brösten. Och att lägga en hel massa pengar på en kavaj som jag inte ens kan ha... näe, så mycket pengar har inte jag... så det blir nog till att gå lös på någon utav de kavajer jag redan äger och modifiera dem så att de passar, vet dock inte om jag hinner det innan nästa helg, så funderar allvarligt på att frångå kavaj då även om det grämer mitt konservativa dressyrnördsinre... :P

Var tänkt att jag skulle hoppa med Donna ikväll, men så fick jag reda på att vi ska ha en hel massa främmande imorn, så då var det bara att ta och städa istället... och nu är klockan liksom lite väl mycket för att ge sig ut och hoppa, dessutom skulle jag vara tvungen att hoppa i mörkret med pannlampa och det vet jag inte om jag tycker är riktigt optimalt, så nu fick hon vila idag istället. Får ta  och hoppa henne på måndag när hon egentligen skulle ha vilat, eller om det blir att jag får hoppa på söndag istället, fast då tror jag att bloggkompisen hade planerat att rida ut med min kusin och min mamma. ;)

Kerstin och Gertrud fick vila idag de också, såg att de höll på och racade i hagen när jag och Hedlie åkte... Mina söta små busfrön! ;) Ska ta och ge dem en riktigt ordentlig rykt ikväll... fryser dock lite så sitter här med min tekopp och njuter av värmen ett litet tag till!


Kommentarer

Blir lite sugen på o testa de där med o rida & tömköra samtidigt, men vet i tusan om jag vågar. ;D haha!



Men i så fall skulle de vara o pröva med Grim & Raski.

Dom är ju jämn stora, och snälla mot varandra efter en tid tillsammans. :)

2012-02-11 10:34:27
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!