Tänk vad beroende man är ändå...

2012-01-02 14:14:24 / 5 kommentarer ..


Ja som ni kanske har märkt så har dagarna gått utan ett ljud från mig, blev utan el under den stora stormen som härjade här och min stora fina Disneygran som stod precis utanför köksfönstret "is no more"! Ett under att den inte träffade huset, missade det med max några centimeter och jag är så otroligt glad över det kan jag lova!

Första dygnet var det inga problem att vara utan ström, det vi saknade mest var rinnande vatten då vår vattenpump inte fungerar utan ström... haha, borde vara rätt logiskt va? Men så långt tänkte vi inte förrän vi vred på kranarna och det inte kom någonting... Vi kopplade in ett litet elverk på pannan så att det gick att få värme i huset och satt med tända ljus överallt, rätt mysigt faktiskt! :)

Men redan dygn nummer två började det på att bli rätt jobbigt, då man är så jäkla van vid att ha ström, man tar den liksom för givet. Att laga mat på stormkök, tvingas springa och hålla koll på elverket var 5e minut för att om det stannar så exploderar pannan och tvätta händerna med iskallt vatten i hink, det är inget jag skulle vilja göra varje dag resten av mitt liv, det är jag alldeles för bekväm för! :P Dessutom saknade jag internet, och att pyssla med hästar med endast en liten ficklampa som belysning är rätt påfrestande i längden... Det går, men det är jäkligt jobbigt.

Höll dessutom frysen stängd för då brukar varorna därinne hålla sig längre, men när strömmen väl kom tillbaka och vi öppnade frysen var det bara att slänga allting för det simmade runt i mängder av vatten och luktade riktigt illa... :( Hade bl.a 4kg kycklingfiléer och en stor oxfilé i frysen så det var nästan så att jag grinade när det åkte i sopkorgen!

Nu återgår vardagen lite mer till det vanliga, och jag är glad att alla mina älsklingar mår bra, det är det som är huvudsaken för mig, att min familj ändå mår bra! Hoppas alla ni andra haft en underbar jul och ett riktigt trevligt nyår! :D


Kommentarer

Oj jäklar! :O

2012-01-02 16:36:18

Misstänkte verkligen det när du inte uppdaterat nånting.. I stallet vårat var vi utan el till onsdag e.m, så det var riktigt drygt att mocka och pyssla med häst i becksvart mörker >.< ..



Skönt att elen är tbx! :D

2012-01-02 17:08:57
Elenor

Usch vad trist det är utan ström. Allt blir så mycket jobbigare.



Vi var utan ström i 12 dar efter att gudrun dragit fram. Pannlampan var ens bästa vän i stallet:)

2012-01-02 18:47:13
Carro

Kolla med hemförsäkringen, oftast ger den ersättning för förstörd mat, annars får elbolaget ersätta.

2012-01-02 22:02:31
Natalja och ridtravaren Hillbilly (: http://ltotheove.blogg.se/

Men shit :O tur i outuren måste man väl säga!!

2012-01-03 17:03:30
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!