Sparkade mig själv ur sängen imorse...

2012-01-18 10:15:17 / 2 kommentarer ..


Har liksom varit lite allmänt seg på morgnarna nu ett tag, och då blir det så mycket jag ska hinna med sedan under dagen/kvällen, är ju så jäkla van att ha de där timmarna på morgonen också som ingen annan i min underbara familj riktigt förstår sig på att uppskatta... (Eller ja, BerraBus brukar uppskatta tidiga ridturer, ser ut som att han njuter av sin frukost lite extra sen... och Lordi han är ju alltid glad att få komma ut och hitta på något så han uppskattar det väl också... men det är ingen som uppskattar det lika mycket som jag!) ;)

Så nu hann jag med att rida Pebblis och Kickan, och tolka efter Kerstin och Gertrud... Pebblis kändes hur fin som helst idag, vi dansade fram och jag ville verkligen inte vända hemåt igen! Hon förstod min minsta lilla signal också, och vi blev verkligen som EN, så UNDERBART när det händer och man hittar den bubblan av totalt samförstånd, där man inte riktigt kan avgöra var hästen slutar och ryttaren börjar. Hon kändes fin när jag masserade också.

Sen tog jag ut Kickan, och döm om min förvåning men inga låsningar idag heller!!! :D Håller verkligen tummarna för att det här ska hålla i sig, så att man hinner bygga upp lite muskler på hennes problemområden och därmed förhindra uppkomsten av långvariga låsningar. Pigg och glad var hon också, min lilla skrutta och när jag la den första galoppskänkeln kom det t.o.m ett litet pip och något som säkert skulle föreställa en bockning i hennes värld! :P

Att jag sedan kände mig lite suicidal och tog ut Kerstin och Gertrud med varsin sele och knäppte på mig skidorna och tolkade efter dem, hehe, ja det var bara en sån dag helt enkelt. Damerna hade jäkligt skoj där de galopperade sida vid sida... och det går inte annat än att skratta, ett sånt där riktigt bubblande skratt, när man ser dem. Efter ett tag saktade de självmant in galoppen och då gav jag tecken till trav och senare skritt. När vi kom hem var de fortfarande svettiga men flåsade inte speciellt mycket så jag bestämde mig för att låta dem stå inne en stund... så där står de nu och äter sitt morgonhö i Donnas box. :)

Så grymt jäkla sugen på att tävla nu också... sitter varje kväll och kollar in årets tävlingar för att försöka lägga upp en plan... tanken var ju att jag åtminstonne skulle ta mig tiden att åka på en hopptävling och två dressyrtävlingar, men så grymt sugen som jag är nu så lär det bli fler. KUL! Var länge sen jag kände det där riktiga suget, och de senaste åren har ju gått åt andras hästar och deras tävlande så tiden för att hålla igång en häst i tävlingskondition och tävla själv har ju inte funnits, dessutom har jag ju tagit det väldigt lugnt med Lordi eftersom jag vill att vi ska få njuta av att tävla tillsammans i många, många år och att tävla ponny fast man la ponnytävlandet på hyllan redan när man var 16 har inte känts alltför motiverande. Nu har jag ju Pebblis och Lordi, och eventuellt en till beroende på hur det går med försäljningen av BerraBus, så det är så grymt motiverande, misstänker att Nino hade gett mig den där gillande blicken som han alltid gav mig när jag var på G... Åh, som jag saknar min älskade sagoponny! Men jag känner i hjärtat att han har det bra där han är och att han ändå alltid finns med mig. :') <3

Nej, nu ska jag sluta svamla och samla tankarna istället! Hedlie pockar på uppmärksamhet och det ska hon självklart få... tänkte att jag skulle ta och läsa lite om lite nya hyss som den där Emil gjorde... och sen blir det säkerligen en promenad med vagnen. ;) VASALOPPET 2013, HERE I COME!

KÄRLEK till er alla!

Kommentarer

nu börjar du hoppa kvinna ;) ska tvinga dig till det om inte annat, så att du kan hoppa första klassen på timrå tävlingen! :D

2012-01-18 10:29:13

sv; kom å träna för Maggan ikväll :D

2012-01-18 12:33:45
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!