Ridning x 3 + frisering

2012-01-11 23:56:46 / 4 kommentarer ..


Ikväll tror jag Donnischen såg spöken när vi red ut ;) hon stannade upp flera gånger, gick några steg, stannade upp och tittade och tittade, så mycket bort mot skogarna. Sen var det någon hund/varg eller något som ylade läskigt, allt var mörkt och jag såg då inte vad hon tittade på. Hihi, sötnosen. Lite småläskigt tyckte hon det var, men så duktig! Hon fick massa massa beröm när hon fortsatte gå ändå. :) Idag var vi ute 20 min, sen hoppade jag av och gick hem.

Nästa på tur var Lordi, där blev det också en skrittur på 20 min tillsammans med Emma och Kickan. :) Han gick och lunkade på så fint, så cool är han. Det kändes tryggt och bra där uppe på hans rygg barbacka. Sen var det slutligen Pebblis och Berras tur, jag red Pebblis och Emma red Berrabus. Vi tog oss en tur ut med lite trav och galopp, tycker det gick mycket bättre att rida henne idag. :) Och jag måste bara säga åter igen att jag älskar hennes galopp, så mysig! Kämpade riktigt mycket med att RIDA i varje språng i galoppen nu så jag verkligen tynger ner mig själv och sitter och jobbar, och jag tror det gick hyfsat bättre än igår iallafall. :) Jag känner mig nöjd!


Sen när vi kom tillbaka var det dags, för frisering av manarna.. Berrabus blev ju skitsnygg! :D Nu ser han riktigt ut som en tävlingsponny, visst blev han snygg? ;) Donnas man fick jag ta mig an, men då inte tiden räckte till riktigt innan det var dags att åka till bussen så fick den vara lite ojämn, så jag ska rätta till den imorgon. Bilder kommer när den ser bra ut! :D Hon kommer bli så söt hon med!

Och även Lordi fick sin man avkapad, huga.. hans långa fina man. Det blev lite annorlunda, men nog blev han snygg han också. ;) Det tyckte Berra, haha. Men det var ju så svårt att klippa hans man då den var så tjock och gjorde saxen ovass, så jag antar att den också ska fixas till bättre imorrn.

FÖRE:


EFTER:


Lite skillnad va? :D


Kommentarer

Sv: Just nu bor jag ju typ 3 m ifrån hästarna så jag kommer ju flytta några hundra meter ifrån dem ^^ Har hästarna på vår egna gård :)

2012-01-12 00:42:27

Han passar bättre i kort än lång man. :)

Så blev ju bra. :)

2012-01-12 06:39:11

fan, nu blev dom ännu snyggare än vad dom redan är :D

2012-01-12 08:30:22
Elin- Northern Showhorses http://northernshowhorses.blogg.se/

Vad finhan blev :D Har inte tänkt på att han har lång man x)

2012-01-12 12:42:30
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!