Igår is...

2012-01-04 08:03:22 / 0 kommentarer ..


...och idag slask, jag undrar bara vart min fina vinter tagit vägen?! :O Nästan så jag tycker precis som maken att det kan få bli vår nu och bara töa bort, för om det ska vara så här vet jag inte om jag vill ha vinter... och då hör jag ändå till dem som ÄLSKAR vintern, men då menar jag RIKTIG vinter!

Blev en tandemtur med Berra och Kickan igår, red på Berra och tömkörde Kickan framför, kan säga att de var jäkligt på hugget och Berra försökte flera gånger att springa om Kickan vilket inte riktigt funkar när jag tömkör henne... hehe, han blev så jäkla sur när jag höll tillbaka honom och lugnt förklarade att han inte kunde få gå först idag. Älskar förresten mina nya tömkörningstömmar, införskaffade ett par med nylonrep den första biten för att de ska glida bättre genom öglorna strax innan jul. Har alltid velat ha ett par sånna och nu hittade jag ett par sprillans till en liten peng på Tradera så jag slog till! ;)

Kickan pep varje gång jag gav tecken till trav, trodde att hon skulle explodera där ett tag, men det gick bra. När båda hästarna lyssnade på förhållningarna jag gav dem gav jag tecken för galopp, och red sedan 6 steg galopp, 12 steg skritt ett antal gånger tills det flöt på hur bra som helst, då travade jag av och flyttade dem lite sidvärts. Berra flöt från sida till sida, men Kickan hade svårare, vet inte om jag inte riktigt lyckades förmedla vad det var jag ville att hon skulle göra, fick henne till sist att göra några sidvärtsrörelser och då saktade jag av, gav dem båda lång tygel/töm och skrittade hemöver...

Nere på vägen kommer det en lastbil farandes med full gas (det är 50 just på den vägsträckan och jättesmal väg, så vi som bor här kör aldrig fortare än 30 för man hinner verkligen inte stanna om man kör fortare än så) och jag fick hjärtat i halsgropen. För er som inte vet det så hatar jag tung trafik då en utav mina kompisar när jag var riktigt liten var med i en riktigt otäck olycka med en lastbil och varje gång jag ser en traktor eller lastbil ser jag framför mig hur illa det kan gå. Mina hästar är dock trafiksäkra och reagerar inte på någon trafik, men de är hästar och ibland kan den snällaste av hästar reagera på någonting annat och därmed orsaka problem i trafiken. Lastbilen blåste förbi oss i full fart trots mina försök att få honom att förstå att han skulle sakta in och mina underbara hästar skrittade på som om ingenting hade hänt, jag däremot kände mig alldeles skakig i benen då den passerat med bara någon centimeter till godo, så jag klappade om BerraBus och satt av. När vi kom hem hade jag återfått styrkan i benen och hästarna var otåliga över att få komma ut i hagen till de andra.

Mitt på dagen kom bästaste Carro och fotade mig och Pebblis när vi tog oss en tur i paddan, Pebblis är också jäkligt taggad nu och kunde inte alls koncentrera sig när vi red i sommarhagen, så vi gick ned till paddan istället och tog oss ett pass där. Fick tjata en massa övergångar för att hon skulle lugna ner sig och komma till ro, men jäklar vad fin hon är när hon väl gör det! :) Och som jag älskar henne, vet att jag tjatar om det, men det känns verkligen som att hon är en del av mig som hittat tillbaka till mig. SÅ jäkla lycklig över att hon ingår i min familj nu! Haha, jag och Carro hade förresten som vanligt lite kameraproblem... Hon skulle fota med min kamera och det är ju en Canon så för det första är hon inte riktigt van att fota med den, och för det andra så gav den henne ett konstigt error meddelande bara efter några få bilder. Så jäkla typiskt! Hon sprang in och hämtade det andra batteriet och då funkade det bättre, men då jag glömt att slå om objektivet till autofokus blev en hel del utav bilderna rätt suddiga, var inte förräns på slutet som jag kom på att jag kanske skulle tala om hur man fixade det... :P

Både jag och Pebblis var riktigt nöjda med oss själva efter vårat pass... var ju ett tag sedan vi trimmade i paddan då jag bara ridit ut nu när jag satt igång hästarna efter vintervilan. Önskar att jag kunde rida på Lordipojken nu också, längtar efter att dansa fram med min goa lilla kille ju! Men, men vet inte vad vädergubbarna säger och så länge det inte är något underlag för oskodda hästar så kan jag ju inte rida... funderar som sagt allvarligt på att sko honom, men hoppas ju innerst inne att vädret och underlaget ska ordna till sig istället!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!