Fundileringar ang. tränare...

2012-01-18 12:56:06 / 1 kommentarer ..


Prinsessan sover för stunden, så ska snart dra på mig kläderna och promenera iväg med henne... men jag kände att jag måste ventilera hjärnan lite... funderar ju väldigt mycket just nu, och jag kan säga att för stunden har jag personligen tappat lite tilltron till dressyrtränarna, och då är jag själv en! Jag har varit och tittat på x antal olika träningar och även provridit för en del... och jag måste vara jäkligt kräsen för jag känner inte att det klickar med en enda utav dem, dessutom är det rätt stor skillnad på vad vi anser vara hälsosam ridning för hästen, då de allra flesta vill ha en häst som ligger bakom lodplanet och just den ridningen har jag aldrig gillat. Sedan är det ju just det där med att kunna diskutera med sin tränare, få ett utbyte, men de jag hittills pratat med kör sitt race som de gjort de senaste typ 20-30 åren och anser att det är det enda rätta.

Sen vet jag inte om jag är riktigt jäkla fördomsfull pga tidiga händelser i min dressyrryttarkarriär som gör att jag dessutom drar öronen åt mig lite extra när det ska snackas skit om andra dressyrtränare och ryttare, något jag själv anser att man som tränare inte gör inför sina elever. Man kan istället dra upp exempel som man ser upp till och fall där man tycker att tränare/ekipage lyckats väldigt bra. Jag vet inte jag, men ibland känns det som att dressyr verkligen är lite förlegat, och att revirpissandet är lite väl invant och otrevligt... men kanske är det bara jag som råkat träffa på riktiga rötägg på den sidan och riktigt underbara individer på hoppsidan.

Vill ju inget hellre än hitta någon som jag trivs med och som mina hästar också trivs med, för det känns lite som att jag står och trampar vatten för tillfället, jag kommer liksom inte vidare, jag behöver mycket hjälp med min sits framför allt då jag suttit och lallat runt i skogen de senaste åren och därför lagt mig till med en hel massa olater.... Hoppas att jag hittar en tränare till slut, någon måste det ju finnas, jag har ju haft underbara tränare förut! Min stora dröm vore ju om Helen orkade ta sig an mig igen, men chansen till det är inte så stor då hon la tränarkarriären på hyllan för många år sedan pga hälsoproblem. Så undertiden jag letar på får jag fokusera på de hopptränare jag börjat rida för och som är helt underbara, så kanske det andra löser sig med tiden! ;)

Haha, jag och Lordi är ju på G nu och vem skulle inte vilja träna två knäppgökar som oss?!! ;D

Kommentarer

Vad tråkigt att de känns så, och även att tränarna är så. :/

Inte lätt o hitta en bra tränare.



Själv ska jag pröva en så fort paddocken är mjuk.

Nu när jag gått med i NFK klubben, tänker jag satsa på o dom tränarna som finns där. :)



Och ta ut någon av dom, passar inte ena, pröva den andra osv. :)

men som du har ju redan kikat på lektioner, o känner att de inte klickar alls.

då är de inte lätt minsann :/

2012-01-18 20:37:11
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!