Veckans Övning

2012-02-08 10:24:07 / 0 kommentarer ..


Veckans övning är den klassiska diamanten där man rider spåret ovan och rundar hörnen med ett par steg i bakdelsvändning. Jag brukar börja i skritt och passar på att förlänga och förkorta steglängden när jag går på de raka diagonalerna. Därefter rider jag diagonalerna i trav och saktar av till skritt för att runda hörnen med ett par steg i bakdelsvändning och sedan försvårar jag det genom att fatta galopp på diagonalerna och sedan övergång till skritt för att runda hörnen med ett par steg i bakdelsvändning.

För att sedan försvåra det ytterligare rider jag övningen i grunden på samma sätt men lägger till de olika sidvärtsrörelserna på diagonalerna, så att jag rider några steg i bakdelsvändning i hörnet precis som vanligt, och övergår i en öppna t.ex på diagonalen och sedan rider några steg i bakdelsvändning i hörnet och rakt nästa diagonal, och sedan några steg i bakdelsvändning och så en skänkelvikning jäms med nästa diagonal... osv.

Precis som förra övningen är det viktigt med halvhalterna och att alltid ta det lugnt och låta det ta den tid det tar, blir det för svårt avbryt övningen och lägg en volt eller gör något annat så att både du och hästen kan rensa skallen, det ska ju vara roligt för er båda. ;) Jag rider aldrig en och samma övning längre än 5 minuter i sträck, att sitta och tjata en och samma övning ett helt pass ger er inte en allsidig träning. Däremellan rider jag lite andra övningar och passar på att ge hästen chansen att bara pusta på rakt spår så att övningarna kan få sjunka in.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!