Skakis

2012-02-09 00:25:33 / 2 kommentarer ..


Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. jag vet inte riktigt hur jag ska säga att hoppträningen gick. Pebblis var ju världens snällaste iallafall, hon hoppade hur tokigt vi än kom. Oavsett om det resulterade i att vi fick med oss ett hinderstöd en gång..

I början av passet fick vi trava och galoppera utan stigbyglar, fy vad jobbigt det var! Haha. Min första tanke var "jaha, kommer jag sitta kvar på henne?", men det gjorde jag :D älskar hennes galopp! Den är så mysig. Men jäklar vad det brändes i ljumskarna på mig efter ett tag, haha. Vi hade lite banhoppning, och lite omhoppning efter det. Inga direkt höga hinder. Det högsta låg på 70 (med dom gula husen under, tycker dom hindren är så roliga:D), och dom andra var väl lite mindre än det. Det kändes ingenting på henne. :) Hon var så duktig så.

Föll av två gånger idag (två tårtor att bjuda på då). Första gången skulle Pebblis till höger och jag till vänster tror jag om jag minns rätt, och flög av därför.. det gick bra och jag hoppade upp igen. Andra gången tappade jag balansen efter en oxer och åkte av, minns inte exakt hur jag landade men jag blev liggandes på rygg och slog i huvudet. Där tog rädslan över. :( Fy! Satt och hyperventilerade medan tränaren satt och höll mig i händerna och sa åt mig att andas luuuugnt. Något pinsamt. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna heller, jag som hatar att gråta inför andra.. Var skakis ett bra tag, blev uppslängd igen när jag lugnat mig lite och det kändes lite bättre och fick skritta en stund och pusta. Sen hoppade vi två gånger på oxern som avslut, först i trav och sen galopp. Så det ska jag ta med mig nu, det gick bra.

Pebblis var så söt och stannade när jag åkte av, hon funderade nog på vart jag tog vägen, haha. Sötnosen. Och Emmas plan som var att ge mig bättre självförtroende idag, och så åker jag av.. hmm?

Jag är fortfarande lite skakis när jag tänker på det, men det känns mycket bättre. Det var inte att det gjorde ont eller något, jag blev helt enkelt bara rädd när jag slog i huvudet. :( Annars är allt bra, förutom att jag har lite ont i sidan av rumpan. Jag är väldigt glad över att jag hade min nya hjälm idag, den sitter mycket bättre än den andra. Men drygt att behöva köpa ny igen, det var ju typ andra eller tredje gången jag använde den nu.

Film kommer imorgon, när jag tagit hem filmerna från Emma. :)




Kommentarer

Klart man blir rädd om man slår i huvudet när man flyger av, de gjorde jag oxå en gång.

Åh efter de har jag inte hoppat mycket alls.



Och är väldigt nervös in för hoppningen som jag ska börja med fram över.



Men försök ta med dig de bra tills nästa träning, och hoppa hellre lite lågt o bygg upp självförtroende ännu en gång :)



Blir de Pebblis nästa gång eller Donna ?

2012-02-09 10:00:23
Anonym

Usch då :/ förstår att du blev rädd! Tycker du ska hålla dig till hoppning som du tycker är rolig!!glöm inte det :)

2012-02-09 13:53:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!