Löshoppning igårkväll

2012-02-01 13:50:29 / 3 kommentarer ..


Jag och Carro skulle rida Berra och Lordi i ridhuset igårkväll, men så kom Carro med en skitbra idé nämligen att vi skulle ta och löshoppa dem istället. Jag har varit alldeles för slarvig med löshoppningen av Lordi, och han har ALDRIG löshoppat i ett ridhus, men han skötte sig superfint ändå min lilla sötis även om han hälften av tiden verkligen såg ut som att han inte riktigt fattade vad det var som pågick. BerraBus som blev mer och mer PISSED OFF för att HAN inte fick hoppa, sprang och saboterade på andra sidan tråden den lille ligisten. Har tagit med det enda hoppet som inte gick så bra och det var för att han helt och hållet fokuserade på BerraBus istället för att ha koll på vad det var han höll på med. Gången efter det hoppade han HÖGT över, bara för att vara på den säkra sidan liksom! ;) När BerraBus sedan hoppade stod han mest i mitten och såg lite halvfånig ut och man såg riktigt hur tankarna for omkring därinne i huvudet på honom, det blir så jäkla bra det här, han ska bara få lite mer rutin.



Sedan var det så ÄNTLIGEN BerraBus tur, HAHAHA, hann knappt säga varsågod innan han flög iväg och i vanliga fall när det bara är bommar på backen eller små hinder brukar han inte bry sig nämnvärt, men inte igårkväll inte! Nej, här skulle visas vem som var stjärnan i familjen! Han hoppade som en liten gud min lilla söta ponny, åh, det var ju nästan så att tårarna kom! :') Sen slarvade han på 1.10 och fick ett bakbensfel och GOD DAMN vad sur han blev, så innan jag släppte honom nästa gång frågade jag om han skulle rätta till det nu då och jag fick en knix på nacken till svar. Släppte honom och sa varsågod och han galopperade iväg och hoppade hur fint som helst över och när han landade slängde han med huvudet som för att säga: SER ni nu då, jag KUNDE! Höjde till 1.20 och det seglade han också över som ingenting, och sedan avslutade vi på en liten oxer som han BTW tyckte var alldeles för LÅG. :P



När vi kom hem och Lordi skulle kliva av transporten halkade han på rampen och gick ned på framknäna, jag drog åt mig andan för jag blev så rädd. Men han klev upp och skrittade som vanligt, så jag hade nog en jäkla tur att det inte blev någon skada utav det. Fattar inte hur man ska kunna göra så att den inte är så hal, Lordi har ju inga skor och därmed heller inga broddar och JAG halkar på den där förbannade rampen typ varje gång vi ska åka. Kan man kanske behandla den med något så att det inte bildas den där lilla hinnan av is som gör att det blir så grisigt halt?! Alla tips är av intresse för jag vet inte om jag vågar lasta Lordi på den transporten igen om jag inte kan göra något åt det hala innan... :O

Pysslade om mina underbara grabbar LÄNGE och klockan passerade midnatt innan jag pussade älsklingarna god natt och begav mig in till min varma sköna säng! :D Dottern nattade jag innan jag åkte och maken hade somnat, den enda som hälsade mig välkommen var hunden, som gjorde ett halvhjärtat försök till att vifta på svansen sedan borrade hon ner huvudet i puffen och somnade om. Kan säga att jag somnade med ett leende på läpparna och drömde om att hoppa HÖGA hinder med mina älskade grabbar...

Kommentarer

hahahhaha! garvar lika mycket nu som jag gjorde igår när han blir så jäkla sur när han river, och blir skit glad när han klarar hindret igen xD hahahahaha sööööt Berra!

2012-02-01 14:39:54
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

Men huga vad söta dom är grabbarna bus!! :D

2012-02-01 18:10:33
Julia m. ridtravaren Lelle http://enligtjulia.webblogg.se/

Aw vad söta dom är, och duktiga! Syns att dom gör sitt bästa för att göra rätt och det är ju de som är viktigast :D

2012-02-03 23:49:52
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!