Härlig dag!

2012-02-06 19:37:40 / 0 kommentarer ..


Började dagen med att svettas ihjäl när jag gav mig ut på ridtur med BerraBus, påklädd som en jäkla michelingubbe, jajjemen jag trodde att det fortfarande var typ -30... insåg dock rätt snart att det måste vara betydligt varmare idag och när jag kollade termometern när jag kom hem var det -6. Bah, och jag som förberett mig på att i princip frysa ihjäl! :P

BerraBus och jag tog det rätt lugnt även idag, han fick gå en sväng i båda galopperna och så travade vi lite, men den mestadelen utav tiden skrittade vi. Jag vet att det inte är nödvändigt att ta det så lugnt när de fått vaccin, men jag är hellre på den säkra sidan då jag själv reagerar väldigt starkt på vaccin och blir jättesjuk av dem. Tempar alltid mina hästar, varje dag, inga undantag.

Stack ut med Kickan och tömkörde Lordi framför, han gillar när det är han som blir tömkörd när jag kör tandemridning, eftersom han då hela ridturen får gå först! ;) Båda två jobbade kanonfint med halvhalter och sidvärtsrörelser och jag är SÅ nöjd med dem båda.

Donna vilar idag så henne hann jag bara pyssla lite med innan det var dags att gå in och äta frukost och säga hejdå till maken. Hade lite planer för Pebblis, men insåg allt eftersom dagen förflöt att jag inte skulle orka då jag varit trött och hängig hela dagen och mot em började det även på att kittla i halsen rejält. Så jag passade på att jobba henne med lite tömkörning på volt medans Hedlie sov en stund i vagnen och hon var hur fin som helst och lyssnade oerhört uppmärksamt på minsta lilla kommando. :D

Nu sitter jag här med en kopp te och kurerar mig själv, vill för allt i världen inte bli sjuk nu! Ska ta och boosta lite med extra vitaminer också, och så tror jag att jag kryper i säng lite extra tidigt och försöker mig på att sova bort tröttheten och det där kliandet i halsen...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!