Fundilerar...

2012-02-03 13:18:37 / 1 kommentarer ..


... på  om jag ska ta mig en tur till ridhuset ikväll eller om jag ska låta bli... Misstänker att jag blir hemma då bilen står översnöad och lite halvt insnöad dessutom. Ska ut och skritta på BerraBus och så ska Lordi och Pebblis ridas! :D Bloggkompisen och kusinen är ute och rider på Donna och Kickan nu. Och så är jag så grymt sugen på att tolka efter Kerstin och Gertrud, men det brukar vara förenat med typ livsfara när de haft lite halvvila och det dessutom har blivit kyligare... Ja, jag får helt enkelt se hur jag gör!

Lordi håller fortfarande på att smälta att han hoppade inomhus ibörjan av veckan, hittar honom ofta i hagen med ett fåraktigt uttryck i ansiktet med tankarna på helt annat håll... Haha, min söta lilla Långben! :)

Nu på morgonen var hovslagaren här, och alla hästarna var superfina i fötterna (men det är inte så ovanligt på vintern upplever jag)! Han liksom jag tycker att Pebblis belastar mer korrekt med den nya skoningen, och det var skönt att höra att vi var eniga om den saken, för jag tycker även att hon rör sig på ett nytt sätt nu också.

Berra stod som ett ljus idag också (han fick för sig att testa hovslagaren för två gånger sedan, något han aldrig gjort förut och jag har haft samma hovslagare sen innan BerraBus föddes), jag misstänker att det har att göra med att han vill komma iväg och börja sitt nya liv nu, ser det på honom att han längtar ut på nya äventyr och alltid när transporten kommer fram så kommer han springande och vill åka med. Han är helt klart redo att flytta hemifrån och börja sitt liv som tävlingsponny, men det svider i mammahjärtat för han är ju så jäkla FIN min älskade BerraBus! :')

Nu ska jag ta och se om jag får i mig någon lunch, slarvade med frukosten imorse och då får jag ibland liksom stopp i magen och kan inte äta någonting alls resten av dagen, och så blir jag yr för att jag inte ätit och så blir det bara pannkaka av alltihop... så jag ska försöka äta någonting, helt klart, även om magen säger att den inte vill ha någonting just nu! ;)

Extra mycket fredagsKÄRLEK till er alla! :love:

Kommentarer
Moa ocj Josefin http://ponnymoln.blogg.se/

Hej! Fin blogg! :D Skulle betyda enormt mycket om du ville vara med i "veckans blogg" hos oss! :D



http://ponnymoln.blogg.se/2012/february/vinnaren-av-veckans-blogg.html#comment



KRAM!

2012-02-04 10:03:37
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!