Djupfryst... Brr!

2012-02-05 12:12:12 / 2 kommentarer ..


Imorse var jag ut på äventyr! :P Skulle åka tillbaka med transporten till Tilda eftersom hon skulle iväg och träna, kommer bara en bit så står det en traktor mitt över vägen och håller på att lasta av ett stort lass med timmer... Suck tänker jag för gubbarna här i byn brukar inte vara alltför uppmärksamma på att man vill komma förbi. Efter att ha försökt få kontakt med gubben ett tag lyckas jag så till sist, och han säger att han ska skynda sig. Fem minuter senare är jag på väg igen.

Känner att bilen inte är på så bra humör, (den brukar inte vara det när jag kör den, vår våffla är nämligen lite gammalmodig och tycker inte att fruntimmer ska ut och köra bil överhuvudtaget, och när jag dessutom vill ut och dra hästsläp med den sätter den sig allt som oftast på tvären.) den hackar och hostar och jag misstänker att jag fått en ispropp i bränsletanken då det varit väldigt lite bensin i bilen och den inte har gått så mycket. Kommer i alla fall utför långbacken innan jag helt plötsligt ser hur bränslemätaren snabbt dalar mot EMPTY. WTF?!! Jag tankade den typ i förrgår!

Blir stående efter vägen och ringer maken för att han ska komma med den andra dragbilen, ringer även Karin och hon kastar sig i bilen och kommer och hämtar transporten. På den lilla korta stunden jag blir stående och väntar fryser jag verkligen till is, och jag kan säga att det känns som att det skulle vara jäkligt skönt att typ krypa in i vår vedpanna och lägga mig därinne och sova en stund just nu. ;)

Kollade termometern här hemma när jag kom hem och den står på -28, men det kändes snarare som -38! Ställde in övriga träningar idag, fryser så att jag skakar och vet inte hur jag ska göra för att bli varm igen...

Kommentarer

Åh en annan klagar när det är -10 eller uppåt.. haha!

2012-02-05 17:00:30

Samma blogg, samma bloggare men ny uppstart!

nu börjar jag blogga igen på http://alvaaohlstrom.blogg.se så gå gärna in och kolla!

går just nu lite trögt, men kommer snart igång på riktigt! :)



(sorry om du inte vill ha sånna kommentarer)

2012-02-05 20:37:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!