BerraBus på äventyr!

2012-02-01 23:54:31 / 0 kommentarer ..


Ja det kan man sannerligen säga att han var ikväll min älskade lilla BerraBus! ;) Började med att jag lastade honom här hemma, svängde vänster vid bron (skulle höger) eftersom jag har så jäkla dåliga vinterdäck och det är världens backe direkt till höger så fick åka vänster en bit och sedan vända för att få tillräckligt med fart uppför backen... Kom uppför backen hur galant som helst, skulle till Tildas stall för att byta dragbil och lasta på Kimpis och för att ta sig dit måste man köra på en smal väg som är rätt brant och man har typ ingen möjlighet att ta sats någonstans, men vi kom upp där också och anlände till stallet.

Lastade av BerraBus som blev väldigt glad och nyfiken eftersom han var på ett helt nytt ställe, det kom en travhäst och travade också och det gjorde ju att han kände sig lite som hemma då det är väldigt mycket travstall häromkring. Bytte dragbil och gjorde tecken åt Berra att kliva på, haha sa han GLÖM DET jag har ju precis kommit hit! La linan bakom honom för att markera att det bara var att kliva på vilket han så klart också gjorde efter att ha suckat tungt. Sedan kom Kimpis och höll honom sällskap så då blev han lite gladare igen.

Sedan iväg till kliniken där han skulle mätas, och jäklar vad vacker han var när han klev in genom dörrarna på kliniken och fick syn på femtiotolv andra små ponnier! ;) Han svassade fram som att han ägde stället. Lämnade honom i boxen och gick för att fixa med papper och sånt, han skulle dessutom få första grundvaccin sprutan så sa till om det med en gång, och han var lika duktig som alltid när man ska sticka honom. Sedan fick han komma in till veterinären och hon kollade på honom och tyckte han var så fin.

Sen fick han gå tillbaka till boxen ett tag igen och sen var det dags att mäta. Mätmannen (i det här fallet kvinnan) kom fram och hälsade och jag sa åt Berra att ställa ihop fötterna så som jag lärt honom och han gjorde glatt som jag sa. 145cm, skönt då kan jag sälja honom med gott samvete för då är det ju i princip omöjligt att han ska bli storhäst. :D Den andra mätmannen blev väldigt förtjust i Berra och gav honom massor av komplimanger som han så klart bara sööööög i sig! Mammahjärtat växte av stolthet över min fina, fina pojke.

Sedan lastade vi igen och åkte mot Tildas stall, men den här gången gick det inte att ta sig upp på deras lilla väg, så jag och Tilda fick lasta av och gå istället medans Tildas mamma fick hjälp av halva bygden tror jag. Det blev ett helt litet äventyr det också, men till sist stod transporten uppe vid stallet påkopplad på min bil igen. Och så var det dags för BerraBus att kliva på igen och jag tänkte att nu kommer han verkligen inte vilja kliva på min lilla sötis, han lär ju ha ledsnat efter att ha klivit av och på så många gånger... Men han klev på så snällt så, och stod snällt medans vi hackade is på gångjärnen till rampen.

Sedan åkte vi hem utan några större äventyr och väl hemma i stallet frustade han glatt som för att säga borta bra men hemma bäst. Ställde mig och ryktade honom och sen fick han på sig täcket och gick ut i hagen till dem andra, så att jag kunde få komma in och äta!

Du är bara för UNDERBAR för att vara SANN! <3


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!