Pysseldag i stallet

2011-09-15 16:11:27 / 1 kommentarer ..


Idag började jag med att fylla vatten till hästarna och packa lite hö, så mysigt :) längesen jag gjorde det nu så det har man saknat, haha. Skulle sen ta ut Carino en sväng till banan för att träna lite dressyr, men den herrn hade minsann bestämt sig idag för att INTE följa med. ;)

Provade få tag i han några gånger men han vände sig bara om och gick iväg. Så jag gick och hämtade lite godis som lockbete, för det är något han älskar. Han kom och fick en godis, och när jag skulle få tag i han strök han öronen bakåt och vände sig om och tänkte sparka. Haha, lilla busponnyn! :P Jag hade kunnat fått en spark där om jag inte varit snabb på att springa bort. Försökte fånga han några gånger till men han blev bara ännu mer sur och vände sig om och ville sparka. Så det blev inget ridpass för oss idag.



Sen tog jag Donna och pysslade om henne bra länge :) hon hade gjort världens lerinpackning idag, hon hade säkert räknat ut att det skulle bli riktigt lång ryktning då. ;) Sötnosen! Provade grimman, och den passade henne tack och lov! Var rädd att den skulle vara för liten med tanke på att det är Ponny, och hon har oftast Cob i grimmor. Jag fick spänna ut den så långt det nästan gick, men den gick på! :D Och titta så söt hon blev. :love:




Sen tog vi oss en uteritt i stormen, jäklar vad det blåser idag. Men stumpan var lugn och fin ändå. :) Red lite längs vägarna och flyttade lite åt sidorna, hon var så duktig så! Tog nån travsträcka och jag kände riktigt hur hon höjde ryggen och arbetade, sån underbar känsla. Massa beröm fick hon såklart. :D


Såhär såg sötnosen ut idag. :) Provade båda tränsen jag tycker hon blev riktigt fin i dressyrtränset, tycker ni inte? Hopptränset fotade jag inte idag då jag tyckte pullarnosgrimman verkade för stor, ska se om jag kan fixa till den med lite fler hål.



Sen fotade jag även det 3-delade pannbandet idag nu då eftersom förra gången blev så missvisande i pannbandets färger, såhär ser det ut:





Kommentarer
Linda

Donna blev jätte fiin i både det nya tränset och den nya grimman :D :D

2011-09-16 16:09:51
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!