Pigg och taggad ponny

2011-09-30 16:09:07 / 2 kommentarer ..


Red barbacka till travbanan idag och tog nån trav och galopp, fick till en riktigt fin och samlad galopp! :D Det går verkligen framåt för oss nu, jag blev överlycklig och fick glädjetårar. Hon sökte sig riktigt neråt i galoppen och det kändes som att hon bar sig så fint. Massa beröm fick hon, hihi. :D Min lycka smittades ju av på henne såklart, och sen ville hon bara fortsätta galoppera, haha.

Jäklar vad hon hoppade och studsade, 3 gånger mötte vi en travhäst som körde förbi oss och det gjorde ju inte saken bättre precis. Jag försökte få henne att lugna ner sig, och mitt i allt reser hon sig liksom och tar ett jättestort skutt framåt, haha då flyger man upp med rumpan kan jag lova. Så gjorde hon några gånger, och sista gången när travhästen körde förbi oss blev hon supertaggad och tog ett megaskutt (tack och lov höll jag mig kvar), för då hamnade vi nästan i diket. Donna tyckte att blev jag glad och gav henne massa beröm så gjorde hon ju rätt och vill fortsätta för att det var så kul, så när jag skulle trava och gav henne beröm så tyckte hon "ooh, jag är bäst. Då tar vi galopp :D" haha.

Hon vart väldigt svettig så som hon taggade upp sig, och hon ville inte skritta sen inte. Hon taktade en bra bit innan hon lugnade ner sig, och då travade vi av. :) Sen hoppade jag av och gick med henne hela vägen hem så hon fick torka bort all svett och sträcka ut ryggen.


Kommentarer

fin blogg =)

2011-09-30 17:04:19
sofie & johannaa http://teambarba.blogg.se/

Fin blogg! :D

2012-01-03 12:24:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!