Dag 3. Det här behöver jag träna mer på

2011-09-20 12:58:51 / 7 kommentarer ..




Jag behöver träna mer på att vinkla in tårna, som jag har en förmåga till att peta ut.. sen behöver jag träna på att trampa ner mera så jag håller kvar stigbyglarna, har lätt för att tappa dom. Behöver också träna på att böja på armbågarna (som jag själv tycker att jag blivit bättre på, men det kan säkert förbättras lite till). Och sen behöver jag våga mer i hoppningen, försöka koncentrera mig på att hoppa och träna bort min hopprädsla som har tillkommit. Plus att inte glömma bort att RIDA även när jag hoppar. :)


Kommentarer

SV: tack så mycket! :) Det är andra ggn jag jobbar i photoshop, så jag behöver såklart förbättras :P

2011-09-20 14:38:23

sv: tack hon är finaste tjejen för mig :D<3

2011-09-20 16:37:34

Du skulle pröva o rida för min skötare jag haft under sommaren.



En kompis till mig hade de problemet också.

Inte riktigt så mycket som du, men lite.

Och han rider mycket bättre med fötterna nu.



Även jag som pröva o ta åt mig av hennes tips hon gav honom. :)

Så nu sticker inte mina tår ut något, ibland kan de hända om jag hamnar i obalans.



Men bara träna, träna.

2011-09-20 19:36:30

Fina ni är!



SV: Ja jag har också hört det. Jag hoppas den passar annars fick man varma om den.. =)

2011-09-21 11:37:49
natalja och ridtravaren hillbilly ;) http://nataljas.blogg.se/

naw tack så mycket :D

2011-09-21 11:39:15
natalja och ridtravaren Hillbilly ;) http://nataljas.blogg.se/

sv; Har en Kentaur penelopa som jag har på Hillbilly ibland, stora stöd och djupt säte, UNDERBAR!

Tyvärr är den inte min, så även om jag får låna den hur mkt som helst, blir det inte så (:

förhoppningsvis åker vi snart och provar ut ny sadel till killen och mig (som kommer passa oss båda bättre), men då blir det nog en hoppsadel xD

2011-09-21 11:54:16

Det där med fötterna har jag tränat väldigt mycket på och nu känns det helt naturligt att fötterna ska vara helt raka. Jag brukar tänka att hälarna nästan (bara nästan, haha) ska vinklas lite utåt och att foten ska vara helt rak när jag rider. Ett annat tips är att när jag rider med sporrar tänker jag hela tiden på att fötterna ska vara raka så att jag inte råkar nudda hästen med dom. Jag rider nästan aldrig med sporrar men upplever att det gör mycket för min sits eftersom att jag tänker så mycket på att inte störa hästen med dem :)



En annan sak jag tänkt på, ligger inte sadeln lite långt fram? Tittade på en film på er och det såg väldigt fint ut men jag kan tänka mig att hästen får mer rörelsefrihet om du lägger sadeln lite längre bak :)

2011-10-02 18:15:22
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!