Busig 25-åring...

2011-09-08 21:08:18 / 2 kommentarer ..


...och höggravid matte är inte alltid en lyckad kombination... men just idag gjorde det mig inte ett dugg att en övertaggad Nino dansade runt, taktade på stället och försökte att kasta sig iväg. För just idag lyckades jag lägga fogarna precis rätt i sadeln och då är det nästan som vanligt att rida. Visst blir jag andfådd snabbt när jag försöker mig på lite avancerade saker, och att rida med enbart säte funkar inte alls längre, men jag får ändå motion och känslan av att jag kan röra mig snabbt som vinden när jag på backen mest är som en strandad val, är obeskrivlig!

Verkar som att alla mina älsklingar är inne i sin tossiga höstperiod nu, de är mer i luften än på backen allihop. Mamma berättade att Berra taktade nästan hela ridturen igår och att hon verkligen hade fått sysselsätta honom när det var dags att galoppera för han hade mest känts som en tidsinställd bomb. Och Lordi såg ut som att han skulle lyfta vilken sekund som helst när jag longerade honom i paddan, jäklar vad snygg han var... blir så sugen på att hoppa upp sånna gånger, men jag har lovat maken och därför håller jag mig på backen. ;)

Kerstin och Gertrud köra sina race i hagen och attackerar sina låtsasfiender som vanligt, de är och förblir mina älskade små studsbollar! :P

Donna gjorde luftsprång när jag tömkörde henne idag och hon är verkligen ett riktigt litet krutpaket just nu, sötan! Den enda som verkar ta det mesta med ro är Kickan, goa lilla gumman. Hon har det nog lite tråkigt som fortfarande vilar, men verkar ändå ta det bra och det märks verkligen att vilan har gjort henne gott!
Min snygga lilla bebis med sina änglavingar!! :D

Kommentarer

Haha bushästar ;)

2011-09-10 12:41:46

Vilken härlig bild ni fick till.. :)

2011-09-10 14:25:08
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!