Vilodag

2011-11-18 08:19:55 / 4 kommentarer ..


Det blev vilodag för mina älsklingar igår, ja förutom BerraBus som jag red på morgonen och Donna som Carro tog sig en tur med. ;) Var egentligen inte planerat att det skulle bli vilodag, men dottern var extra mammig och jag hade en dålig dag pga. en så banal sak som en bh! Bah, blir nedstämd bara jag nämner det... så let´s face the fact, en bh (eller snarare en icke fungerande sådan) kan verkligen förstöra hela dan för en! Jag har ju i vanliga fall stora tuttar, har alltid haft det och har accepterat det faktum att jag förmodligen alltid kommer att ha det då jag hatar operationer, men att få tuttar fulla med mjölk gjorde inte saken bättre. Och HÖR och HÄPNA, i Sverige 2011 finns det inte amningsbehåar för storbröstade! :O Det är ju fanimej diskriminerande! :( Ska sätta mig och surfa runt, någonstans i världen MÅSTE det finnas amningsbehåar även för dem med lite större bröst!

Hehe, nu har jag fått kräkas ur mig det! ;) Läste förresten en jäkligt intressant artikel om en studie från University of Kent om att lättaste sättet att snabbt komma vidare är att skratta åt sig själv. Så när du ska bearbeta saker som inte går som du vill och som gör att du stressar upp dig, börja med att acceptera problemet, fokusera sedan på det positiva i situationen och skratta sedan gott åt dina kval. Hehe, det är ju det jag alltid har sagt, fast de sa det på ett finare sätt. ;) Speciellt bra ska det vara för dem som har anlag för perfektionism, och att anförtro sig åt en vän eller väninna ökade dessutom risken för att förvärra problemet så det var ingen bra lösning. :)

Herregud vad jag babblar idag, skulle ju berätta om vilodagen jag och så flyter jag ut i värsta faktaföreläsningarna istället! :P Ja, ja, så kan det vara ibland! Blev myspys i stallet på kvällskvisten i alla fall och det är alltid balsam för själen. Jag har verkligen världens mysigaste älsklingar också och de kan stå i timmar och bara njuta av en lång rykt och en massa pyssel. Måste förresten ta mig i kragen och fixa lite hårvård, manar och svansar ser något förvildade ut så det är på tiden.

Fick önskemål om att lägga ut filmer på hur jag masserar och stretchar mina hästar, hehe, jag som hatar ljudet av min egen röst. ;) Förr när folk tränade för mig och filmade fick de lova att ta bort ljudet innan den hamnade på nätet, men jag har tränat mig själv och nu är det inte lika hemskt så jag ska försöka filma ihop en serie om hur jag masserar åtminstonne, så det kommer att dyka upp, jag vet bara inte när.

:love:KÄRLEK:love:

Kommentarer
lina

Ja va kul med en film, jag avskyr också min egen röst. Men jag tror verkligen inte det är nåt fel på din :) Känns det bättre kan du ju åtminstonde filma och visa hur du gör och lägga in text som beskriver.

Trevlig helg!

2011-11-18 14:00:49
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Haha .. jag hatar (hatade) oxå min röst sådär. Men jag har tränat mkt på de, för det ÄR ju faktist min röst och det är bara att glatt acceptera den. :-D

2011-11-18 15:43:55

Visst är det fina Lillkät på bilden :)



Jag känner igen det där jobbiga dilemmat med stora tuttar.



Jag har köpt mina bh:ar och amningsbhar på Change. En väldigt bra affär som har storlekar ända upp till stl K

Lycka till!

2011-11-20 22:46:39
Ida

ja, du det finns fler som håller på att döda nån för dessa små och extremt dåligt utformade bh:ar, min och rasmus skatt är beräknad att se världen den 18/2-12 och kan säga att det är sport bh som gäller här nu och vete sjutton hur det ska bli sedan, har köpt 2 olika amnings bh:ar men båda sitter lika illa, så hittar du nån som funkar tipsa gärna.



Synd man hörs så sällan och såg när jag la till dig som vän på facebook ang nino och beklagar värkligen och skickar massor av styrka till dig.



Grattis till skatten din föresten en riktig sötunge och lika vacker som sin mor är hon med :D



Hos oss har det även hänt saker, vi har köpt ett litet gulligt hus i norrhassel, känns som om vi skulle ha flyttade in på 70:talet då huset är orenoverat sedan dess, men vi älskar det, dessa blommiga tapeter och färgerna är helt underbara.



Du kan väll höra av dig nåt och titta förbi, annars gör jag det och kommer ut och gosar lite på hästarna dina :D



Kramar Ida Roim FD.Dahlberg

2011-11-24 23:23:18
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!