Träningar och hästarna igår...

2011-11-08 14:32:58 / 2 kommentarer ..


Hade två grupper med nya ridelever igår, vilket är otroligt spännande och väldigt givande, ÄLSKAR att träffa nya ekipage och individer och det ska bli så roligt att följa dessa nya elever och deras hästar och se hur de utvecklas! :D Att träna andra ger en massa idéer till sin egen ridning och framför allt är det otroligt lärorikt att få se hur olika individer reagerar på olika situationer och att vi är så fantastiskt olika som vi ju faktiskt är. Jag tränar varje individ utefter hur den är, och ibland har jag två olika sätt att träna samma ekipage eftersom hästen och ryttaren måste ses som varsin EGEN individ. Det är ju det som är så fantastiskt med ridning enligt mig, att jag och hästen jobbar mot samma mål och blir som ett, även fast vi är två HELT skilda individer. :)

Pebblis och jag var ju ut och träffade på älg som sagt på morgonen... masserade henne sen på kvällen och jag tycker ändå att hon har lite spänningar som jag skulle vilja ha bort innan jag rider henne hårdare... ska prata med ET och se om hon inte kan komma och ta Pebblis lite tidigare än de andra hästarna. ;)

Lordi, Kickan, Kerstin och Gertrud hade tömkörningsdag och det var välbehövt, framför allt för mig som verkligen inte har någon kondis alls! :P Hehe, flåsade som en jag vet inte vad efter att ha tränat galoppfattningar med Lordi efter byvägen... Alla fyra hästarna skötte sig kanonbra och det fantastiska är att Kerstin och Gertrud börjar på att se riktigt fina ut i dressyrarbetet, Gertrud sätter t.o.m in bakdelen till början på piaff nu och det skulle vara så roligt att gymnastisera upp henne så att hon klarar av sånna saker, lilla sötnosen min! :D

BerraBus och jag tog oss också ett pass med galoppintervaller, och båda två behöver verkligen bättra på vårt flås kan jag säga... jag var rätt slut efter tömkörningarna och BerraBus har fortfarande en bra bit kvar till formtoppen. Haha, satt och sjöng: "... för jag har, långt kvar, till formtoppen, om du fattar vad jag menar?...". Skönaste låten ever! :P;) Vi jobbade på bra ändå bägge två, och för att plåga mig lite extra hade jag två hål kortare läder än vanligt och jobbade i lätt sits hela tiden. Kan säga att det känns i benen idag! ;)

"BerraBus och jag i en samling mot piaff..."

Donna hade en välförtjänt vilodag igår också och fick sig en skön ryktstund på kvällskvisten, hon är så otroligt mysig goDonnan och la huvudet på min axel och gnäggade mjukt i mitt öra... det lyser kärlek om denna ponny, och jag är så otroligt glad att jag fann henne för hon är liksom en del utav mig som jag aldrig mer vill vara utan. :love:

Kommentarer

Måste bara fråga vad jobbar du med ? :)

Om du inte jobbar, hur får du ihop pengar till att ha så många hästar ?



antar att de är lite billigare o ha een gård ?

eller inköpet av hö är väl dyrt just då.. men i längden kanske de blir billigare. :)



Men hur tusan har du råd ? ;)

Själv får jag de knivigt en häst inhyrd häst ,speciellt när de kommer oväntade veterinär räkningar ,massage besök / ET besök osv.



De går ju runt, men ibland blir man bara så trött på alla utgifterna.



SV:

kommer ett inlägg med kort info om hästarna i mitt stall någon dag. ;P

har fotat sista hästen nu med mobil kameran, men bättre än ingenting.



2011-11-08 15:01:37

SV:

ah okej. :)

då förstår jag lite bättre, haha.



ja att kunna spara är kanon.

Just nu studerar jag ju de blir inte många kronor över att spara undan, så blir inga höjdar summor.



Nu kommer en del gå till veterinär + ny sadel åt Raski.

Typsiskt de skulle ske nu, gick så mer pengar i somras än jag räknat med innan.



Men hade en del tappskor, även om de är små summor blir det en del i längden.

Många massage besök som jag egentligen inte räknat med.



Men såna utgifter kommer hela tiden när man minst anar de. ;)

Men ändå kämpar man för att hålla på med detta intresse.



När jag fått jobb kommer jag spara undan så mycket de går.

Sen är ju målet o skaffa en pålle till.

Men just nu har jag varken råd, tid eller lust att ha två. :)

Om de inte vore Grim förstås han vill jag alltid ha.

Men han går o ställa av utan problem, eller rida 3 dagar i veckan han dör inte av lite motion eller mycket. :)



2011-11-08 20:10:22
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!