Supergod mat och mjuk pepparkaka i ugnen

2011-11-15 19:16:53 / 1 kommentarer ..


Maken hade maten klar när jag kom hem och jäklar vad gott det var, var ju alldeles utsvulten efter att ha spelat bandy och fotboll med barnen på jobbet, och när man är utsvulten smakar allting extra gott dessutom! ;) Han hade gjort kyckling i söt/sur sås och det var så jäkla gott att jag tror att jag förätit mig!! Slängde ihop en mjuk pepparkaka efter middagen så nu väntar jag bara på att den ska gräddas klart så blir det stallet för mig, ska rida Kickan, BerraBus och Donna och pyssla med Kerstin och Gertrud som vilar. :)

Åh, nu vart jag värsta sugen på snickerskaka också... :P Blir nog tvungen att svänga ihop en sats med sånna också innan jag går ut! Har förresten redan hunnit med dagens planka också, 42 sekunder. Så det går åt rätt håll om än sakta... ska klocka maken senare och se om han också förbättrar sin tid. ;) Jag hade nog egentligen kunnat pressa mig lite till ikväll, men det gjorde ont i armbågarna och jag hade magen full med kyckling så jag var lite lazy...


Kommentarer

Låter gott. :)



SV:

Ja de kändes jätte konstigt o rida henne idag.

Första biten kände, nej fy jag sitter av.

Gud så liten hon känns.



Men efter en bit kändes de bättre. :)

De är väl skillnaden från att ha ridit en stor häst på 160 ca till o komma ner till henne som var så skrämmande :P



Men hon är så härlig o rida, hoppas på att hon kommer växa till sig mera.



Vid tränsningen så lägger jag ju först över tyglarna över halsen.

Sen håller jag i nackstycket och håller handen mellan öronen o för in bettet med andra handen, o de när bettet ska in som hon börjar bråka.



Trodde de först de var p.g.a av de raka bettet.

Men hon var likadan idag när jag hade de treelade.

Sen när hon väl är tränsad så är de inga problem.

Åh hon reagerar ju inte när man tar i henne när man rider, så jag tror ju inte hon har ont i munnen.



Utan hon försöker slippa undan.

Men bara se om de släpper om ett tag. :)



2011-11-15 21:57:46
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!