Snövita goa ponny

2011-11-18 18:20:09 / 1 kommentarer ..


Red ut till travbanan idag med snövita finaste Donna :D det var så mysigt, mycket frost så det såg nästan ut som snö. Då kan man ju låtsas som det åtminstone. ;) Det hade inte varit fel att lyssna på julmusik och rida med juloutfit inte, haha. Men inte än, nästa helg! :D Berättar mer om det närmare nästa lördag.

Iallafall, så hade vi tänkt rida till korta vändplanen idag men jag ändrade mig. Vi red lite längs rakan på travbanan och tog lite galoppfattningar, i början sprang hon bara när jag skulle fatta galopp. Antar att hon lärt sig nu igen att jag börjat slarva med att göra dom korrekt, så jag saktade av och tog om på nytt och jäklar vilka fina fattningar jag fick till då!

Och galoppen var helt magisk, vi svävade på moln idag kan jag säga. Hon var hur mysig som helst och jag öste henne med beröm. :D Fick till en riktigt fin kort galopp rätt så fort, och det kändes verkligen som att hon höjde ryggen och arbetade så fint. Så duktig tjej!!! Blev så glad. :D Jag tror dessutom att jag byggt upp lite mer styrka i mig själv att sitta ner och jobba i galoppen nu, blev inte helt slut som jag blev förut. :) Framsteg!!



Efter ridturen bjöd Emma på mjuk pepparkaka när jag kom in, MUMS!! Finns det något godare? NEJ! Inte mycket iallafall, älskar mjuk pepparkaka. Skulle kunna äta hur mycket som helst nästan, med kall mjölk till. :D

Sen kom Tina och ville ha med mig ut som sällskap med henne och Berrabus, så jag red ut på Kickan med henne en kort sväng. Hon kändes STOR! Haha, jag är van att rida lilla Donna jag som är ynka 142 cm. Hihi, och ändå är Kickan inte så stor hon heller, kanske runt 150 cm? Jättemysigt att rida henne igen, var ett tag sen sist. :D Goaste Kickis!


Kommentarer

Är jobbig och måste säga att er blogg är superhjobbig att läsa just nu. Framsidan är ok, men lite för långt åt vänster. Inläggssidan/sidorna är hopplösa, halva texten försvinner.



Hoppas att ni får ordning på designen för det är jättetråkigt att behöva hoppa över att läsa era inlägg bara för att man inte ser vad det står :)

2011-11-18 20:17:40
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!