Smörjinlägg

2011-11-17 08:49:08 / 2 kommentarer ..


Eftersom jag såg att min bloggkompis gjort ett inlägg om hur ofta hon smörjer, blev jag också tvungen att prata lite smörja! :P När jag var yngre torkade jag alltid av utrustningen INNAN jag skulle ut och rida, och sedan tvättade jag och smorde all utrustning efter att jag ridit, plus att jag alltid smorde utrustningen grundligt när hästen hade vilodag!

Sen tappade jag den rutinen, och jag har verkligen inte mått bra av det... hatar osmord utrustningen, plus att sakerna inte håller om man inte sköter om dem, så nu har jag börjat med att iaf smörja upp allting varje gång efter ridning, plus att jag rengör och smörjer utrustningen när hästarna vilar. Får se om jag återinför att torka av utrustningen innan ridning också, men tycker att det ska räcka med att man smörjer efteråt. ;)

Sedan kokar jag mina bett minst en gång i veckan, och DET gör jag aldrig avkall på. Tycker att det är viktigt med hygieniska bett då hästarnas magflora störs så lätt, och därför skulle jag aldrig stoppa ett skitigt bett i munnen på hästen, dessutom kan ett skitigt bett ge skavsår och det vill jag inte heller utsätta mina älsklingar för!

Hihi, så det var min syn på smörjandet. Tycker ju dessutom om att hålla utrustningen fin och vill alltid att hästen och jag ska vara fina om det så är här hemma på skogsturen eller på träning/tävling. Antar att det är det enda min pedantiska far har lyckats smitta av sig på mig! ;)

Kommentarer

SV: Tack!! :) Tycker du att du ser en störning i alla gångarter? För jag kan bara se den vid skritten där hon stressar på lite. Kan inte se i traven där de är lättast, och gick tillbaka till tömkörningsfilmen och kikade och där såg jag heller inget annorlunda. :o Så hon har ju varit helt ren så skadan ska inte spela roll. ;o

2011-11-17 09:40:59
lina

Kan du inte lägga ut en film när du visar hur du stretchar och masserar dina hästar efter att du ridit? :) Kram på er från en bloggläsare! (som läser men är väldigt dålig på att kommentera)

2011-11-17 11:02:46
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!