Produktutvärdering Pfiff Omikron ridhjälm

2011-11-30 14:31:28 / 16 kommentarer ..




Det är många som undrat över min hjälm så här kommer en produktutvärdering! ;) Jag köpte min Pfiff Omikron mest på skoj, tänkte att den såg luftig och bra ut och just den dagen hade jag världens hjälmfrilla efter att ha svettats i en klassisk ridhjälm. Hade dessutom länge velat testa en lättviktshjälm då jag hört att det skulle vara som att ha keps på sig och jag ÄLSKAR att ha keps på mig. Garvade rätt högt när jag köpte den, eftersom den såg ut som en cykelhjälm enligt mig och jag tänkte att nu blommar det, för annars kan jag många gånger vara rätt konservativ (dressyrryttare som jag är)! :P

Fick hem hjälmen och satte den på huvudet och jag kan lugnt säga att jag lätt skulle ha kunnat ha den på mig dygnet runt sedan dess. Jag fullkomligt ÄLSKAR den! Den är ställbar, så jag kan ställa ut den något snäpp när jag är i stallet och sedan ställer jag in den när jag ska hoppa upp och rida, den är hur lätt och luftig som helst och många gånger glömmer jag nästan bort att jag har den! Hehe, maken brukar titta konstigt på mig och då vet jag att jag glömt att ta av mig hjälmen! ;) Dessutom är den inte så ful som jag först tyckte heller, den är faktiskt "pretty awesome" enligt mig!

Så jag kan verkligen rekommendera denna underbara hjälm!

Kommentarer
Camilla- Tävla om trimmer! http://camillahastskotare.blogg.se/

Sv: Haha ja det stämmer bra det! Fine, snö är fint att titta på och ta någon galopp i men sen är det slut. Hatar skottning, hatar att inte kunna ta mig fram med bil och häst som jag vill, hatar att frysa och allt tar tre gånger så lång tid! Isch för snö!

Snöfritt idag också! Jippie!!



Tant hälsar tack!

2011-11-30 15:03:13

Jag älskar verkligen välventilerade och lätta hjälmar hur fula de än kan vara:)

2011-11-30 15:22:21

Jag har oxå en lättviktshjälm, det enda man har nu för tiden, outstanding!!

Sv: Är eg inte mycket för bak, men har man barn så.... ;)

2011-11-30 16:42:25

Sv: Ja, de är smidigt att man faktiskt kan arbeta dom ifrån marken och att de ger något :) Arnica är grymt, kände skillnad i fingret redan efter en dos!:D

2011-11-30 20:37:47

Skönt att ha en sån hjälm. :)

Jag gillar min jag köpte från hööks förra sommaren mycket.



Den är inte ställbar, men har en kudde där bak.

Vilket är skönt.

Målet är o köpa en ny hjälm fram över.

Men de får som sagt bli någon gång, ingen aning när. ;)



Ska ha en svart så mycket vet jag. :D haha!

Gärna en ställbar, ev en lami-cell. :)

2011-11-30 20:54:22

SV: Ja, det är nyttigare än man tror :) men kaaaallt!

2011-11-30 21:11:43

jätte fin blogg! :D

2011-11-30 21:23:38

Sv: Det tycker jag absolut du ska göra! Den är verklgien en mycket bra-att-ha-pryl!

2011-11-30 22:28:10

Sv; Ja, men vad roligt!!!! Går det bra för dig om vi kör 2 träningar i rad? Sambon vill också... :)

Tycker det vore roligt om han och jag lär oss likadant :)

2011-12-01 13:21:16

SV:

ja jag sitter o väntar på att posten ska komma. ;)

men dröjer nog tills efter lunch innan den är här.



Hoppas även den passar på längden.

Prövade en som var 70 cm, den var för lång.

Denna är 65 cm.

Och prövade även en 60 cm som var för kort.

Så hoppas, hoppas den passar.

Så olika från olika modeller oså.

2011-12-02 10:34:13

Sv: Men då kan vi ju bli kompisar så kan du få baka åt mig!! ha ha!!

Fy så läskigt att sitta till häst, antar att du var i skogen när det började rasa då?? Man ska ha respekt för vädret helt enkelt...

2011-12-02 11:11:40
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

SV: Tack Emma! Är så glad att du fortfarande finns för oss.. <3

2011-12-02 11:57:07
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

SV: Tack!! :-) Det ska jag göra. Lyckades få Ottis att ta Bellie idag så Bellan får fixat åt sig PLUS att hon får komma ut och klättra som det var tänkt, PLUS att jag får ligga i sängen och ha det bra. Kan inte bli bättre! :D

2011-12-02 12:18:14

Sv: Ja, man får gå till sig själv och tänka hur man reagerar om det går ont för någon, precis som du vill man ju finnas där i den mån det går, om inte annat med ett tröstande ord.

Hur går det med bebisen då?

2011-12-02 13:00:05

Haha, du ska se att det där med ädelost vaknar så småningom ;) En av mina cravings, gravid eller ej.. (Fast alla kan man ju iofs inte äta som gravid.. Men jag ska inte vara gravid mer nu heller så..;) )



Håller själv på att leta hjälm nu, så alla hjälmutvärderingar är klart av intresse!! :D

2011-12-02 13:24:16

åh! häftig var den! jag vill också ha en ny hjälm.. men vill ha en mer neutral :)



sv: tyvärr var hon inte helt bra :(

2011-12-02 22:21:51
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!