Morgonstund har guld i mund!

2011-11-16 06:37:56 / 1 kommentarer ..


Hihi, bloggar tidigare än vanligt, men så var jag uppe mycket tidigare än vanligt också. ;) Har redan hunnit med att rida Kickan och Pebblis, ja plus alla andra morgonsysslor i stallet... nu väntar jag på att maken ska maka sig upp och gå till jobbet, (jag är gift med världens tröttaste morgonmänniska, han kan helt enkelt inte kliva upp tidigt och framför allt inte flera dar irad) men ser det från den ljusa sidan: så länge han är kvar i sängen får prinsessan sällskap och då kan jag sitta här med min kopp te... :)

Kickan och jag var ute på en tur i en och en halv timme, hon känns så tillfreds med allting och även om hon egentligen inte är någon "Emmahäst" kände jag hur mycket jag ändå skulle sakna henne om hon inte var här längre, för även om vi inte klickar på det sätt som jag klickar med alla andra mina hästar så tycker jag otroligt mycket om henne. Håller ju på att sätta igång henne så skrittar mest fortfarande, och skrittjobb är fanimej viktigare än man tror... jag skrittjobbar alla mina hästar en gång i veckan, och sen jag började med det har de blivit mycket finare i all muskulatur.

Pebblis och jag körde galopp i lilla klätterbacken, det blev fyra vändor, två i vardera galoppen och hon kändes riktigt fin. :) Hon har dock inte förstått den här grejen med att rida när det är kolsvart och jag misstänker att hon längtar efter snö lika mycket som jag... Blir ju oftast att jag rider när det är svart den här årstiden, eftersom jag rider tidigt på morgonen eller sen em/kväll och då finns det inte mycket till dagsljus. Så jag välkomnar lite vit och härlig snö, så KÄNNS det iaf inte lika svart! :P

Kommentarer

Men herregud! :O NÄR klev du upp människa? Om du skriver detta halv 7 och var ute med kickis 1,5 timme... Morgonpigg? ;) (A)

2011-11-16 08:00:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!