Morgonpasset idag

2011-11-15 12:06:38 / 1 kommentarer ..


Stack ut med Lordi först imorse, blev en timmes tur i skritt, trav och galopp med mycket övergångar. På Lordi har det lite motsatt effekt än så länge, han blir lite seg och verkar inte riktigt som att han hänger med när man kör mycket övergångar, så istället för att bli pigg och alert och lägga mer vikt i bakbenen blir han lite seg i gången och framtung. Men övning ger färdighet och han är ju trots allt väldigt sent tagen så jag får hela tiden påminna mig om att jag inte ridit honom så fruktansvärt länge. ;) Han är ju så jäkla duktig och då är det lätt att jag ställer för höga krav bara för att jag glömmer hur grön han egentligen är. Vid massagen efter ridturen tyckte jag att han verkade lite spänd över si-leden, och mycket riktigt när jag lossade på den så tuggade han som en galning och frustade nöjt, kanske var det därför också som övergångarna inte gick riktigt som de skulle idag.

Sen var det söta lilla Pebblis tur som kom och galopperade till grinden när jag släppte ut Lordi och ivrigt stack huvudet i grimman. :) Vi tog rundan förbi hundarna och där har hon aldrig gått förut så det var lite läskigt tyckte hon, hon skötte sig finemang och vi tog oss två härliga galopper upp till lilla vändplan innan vi skrittade hemåt. Satt där på lång tygel och kände det som att det alltid varit vi två, min älskade lilla Pebblis! :love: Väl hemma masserade och stretchade vi som vanligt och jag tycker nog att hon stretchar lite bättre dag för dag nu vilket är riktigt trevligt!

Sen fick jag skynda mig lite då jag hade lovat maken att han skulle få åka på jobbet senast kl.7 idag eftersom han ska komma hem tidigt och vara med Hedlie när jag åker och jobbar några timmar i em... Har så svårt för att skynda mig i stallet, det är ju mitt balsam för själen, och jag skulle aldrig stressa med hästarna! Maken tycker dock att det borde gå att skynda lite med allt det andra även om han förstår att jag ogärna gör det. Låter alltid allting i stallet ta sin tid, och det är jag väl medveten om att jag har rykte om mig att komma sent till familjemiddagar och dylikt. Det roliga är dock att jag endast varit sen till jobbet en enda gång under mina 14 år i arbetslivet, och den gången var det inte mitt fel att jag var sen heller utan det stod en hel hop med kossor på vägen när jag skulle åka och de förstod inte alls varför de inte kunde stå där. :P

Min lilla prinsessa har haft en extra mammig dag idag, så jag har fått ha henne med hela tiden, hon blir jättegnällig när jag lägger ned henne i vagnen eller i hennes babygym... bara att gilla läget, älskar ju hennes närhet så ska inte klaga! ;)


Kommentarer

Huga, hon är så söt! :D Och väärsta lik dig ;)

2011-11-15 15:58:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!