Mer än nöjd!

2011-11-23 23:19:14 / 12 kommentarer ..


Hoppträningen ikväll gick så bra ikväll igen, jag kan bara le! :D Idag hade vi "dressyrhoppning", fick rida lite öppnor och slutor fram till hindren och sen med lite förvänd galopp. Det var inte det lättaste att få till, men en gång i båda varven fick jag till iallafall. :) Ingen nervositet idag, och inte ett enda tvekande. Sista hindret jag fick hoppa låg på 80 cm, och jag bara red fram fint i galopp UTAN tvekan och det kändes bara SÅ bra! :D Synd att vi inte fick med det på film, men nästa gång ska det gå ännu bättre!

Nu jäklar är jag peppad :D jag har en så bra känsla inom mig. Jag börjar få upp självförtroendet mer och är inte lika nervös mer. Förut blev jag nervös bara tanken på höga hinder, idag hade jag gott kunnat hoppa 90 cm utan problem kändes det som men vi avslutade där så jag skulle komma hem med en bra känsla. :) Jag är SÅ NÖJD!!

Tusen tack till Tova som följde med och filmade idag! Jättesnällt. Emma var med på Berrabus idag också, mer om det får ni säkert läsa av henne. :D

Film från idag:


Vad tycker ni?


Kommentarer
Linn - [Foto & Hästblogg] ♥ http://lunisen.blogg.se/

Sv: tack så mkt :D

2011-11-24 06:43:30

Härlig blogg alltb ra ? :)

2011-11-24 06:59:42

sv: det är klart jag vill hoppa honom! men jag måste få tillbaka motivationen först så att det inte blir dålig ridning :) !

2011-11-24 08:31:26
lina

duktiga ni är! Ser mjukt och fint ut, men det ser ut som att du hamnar lite i bakvikt över hindren. Men det är du säkert medveten om och det kanske är meningen. :)

2011-11-24 10:39:36

Håller med Lina lite där att du hamnar lite i bakvikt eller hur man ska uttrycka sig.



Men tycker ni verkar hittat ett mer lugn tillsammans. :)

Donna verkar inte tagga så värst.

Du verkar sitta lite bättre i sadeln.

Och ni har ju även martingal nu, de är väl bra ? :)



Det går framåt.

Så fortsätt kämpa.



2011-11-24 17:07:25

sv:

Om man tittar på filmen så vid 0.23 ca så kommer du ner i sadeln för tidigt. :)



Titta får du se så ser du säkert de själv också.

Men annars tycker jag de gått fort fram till de bättre.

Så ingen kritik så utan de är mer de jag såg som kanske bör förbättras.

Men som sagt det tar tid o bli bättre.



Har själv massor o jobba med.

Åh vill inte ens tänka på hur hoppningen kommer gå fram över. ;)



De går inte lättare om du rider lätt innan hindret, att komma upp ?

För jag reagerade även på att du sitter ner i traven.

Själv skulle jag fördragit trav i lätt ridning, eller galopp o suttit ner. :)

Men de är så olika, men en tanke bara.



Skönt att du hittat lite knep som fungerar så hon inte taggar o blir för het iväg.



Tycker absolut man ser skillnad, att de går åt de bättre. :)

Så du kämpar på bra, de ska du ta åt dig av.

2011-11-25 08:15:44
Amanda Matanovic http://ammm.blogg.se/

Allt bra med dig idag? :D



// Amanda, http://ammm.blogg.se/

2011-11-25 18:12:30

SV:

Ah okej. :)

När jag tränade hoppning så fick jag alltid träna på att rida lätt och ställa mig upp några steg innan.

I början, sen i galopp stå lätt upp i början.



Till sist att över gå till lätt ridning hela vägen o lätta ur sadeln när hästen trycker ifrån o hoppar av.

Så man följer med hästen i de språnget. :)



Och i galopp sitta ner, tills man trycker ifrån och hästen hoppar av.

Och då följa med hästen över, ställa sig upp, något lätt fram med händerna.

Så man följer med o inte hålla den i munnen, om du förstår vad jag menar.

Känns som en luddig beskrivning, haha.



Vet inte hur jag ska förklara annars.

Men så lärde jag mig, och de är nog så jag sett dom flesta rida.

Men de är såå olika från tränare till tränare.

Åh väldigt intressant o höra andra synpunkter.



Varför tycker din att ni ska göra så som ni gör ? :)

Shit vad nyfiken jag känner mig nu, haha..

2011-11-25 21:23:51
natalja och hillbilly :) http://ltotheove.blogg.se/

sv 1: jag va inte sjuk, bara sjukanmäld ;) haha

volleybollturnering är inte det roligaste, iaf inte med våran skola (;



sv2: ja byter gärna bildlänk! :D

men om du skickar din först, så jag har denhära koden så ska jag fixa en bild! :)

2011-11-25 22:55:28

Fina ni föresten! :D så härligt när man känner sig nöjd efter ett ridpass. Det är då man känner att man hör hemma hos hästarna typ ;)

2011-11-25 22:56:21

SV:

ja de är ju säkert olika från ryttare till ryttare :)

2011-11-26 14:14:12
natalja och hillbilly (; http://ltotheove.blogg.se/

sv; ska påminna ;)



jag tkr inte pannbandet är snyggt alls faktiskt ;o haha! :D men det är ju olika från va häst till häst passar i oxå! :D

2011-11-26 17:35:16
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!