Lång häst-dag på hoppkurs

2011-11-03 23:06:20 / 1 kommentarer ..


Halv 7 imorse klev jag upp och åkte iväg till stallet för att sen åka vidare ut till Näset på hoppkurs med Emma och Tilda, 21.00 ikväll kom jag hem. ;) Det blev en lång dag minst sagt. Men vi har haft det jättemysigt och roligt, dagen började med att vi blev indelade i 3 grupper så Tilda (som red Berra) och jag fick först kolla på när första gruppen red. :)

Dagen bestod av två ridpass + lunch, och det första ridpasset hade vi markarbete. Det gick MYCKET bättre idag, jag är så otroligt nöjd! Ridtränaren sa det också att jag rider bara bättre och bättre för varje gång hon ser mig, det värmde så himla mycket! Det var riktigt kul att höra, tror jag fick till öppna bra idag med. :D

Sen var det då lunch, och efteråt fick vi titta på när dom andra två grupperna hoppade innan det var våran tur. Lite nervös satt man och blev under tiden, men det gick så bra sen ändå. Det var banhoppsträning, vilket gick skitbra den sista rundan för mig speciellt! :D Fick så många fina kommentarer som gjorde mig så GLAD, jag ska försöka bevara den här bra känslan nu. Vi fick skriva ett ord på en lapp och sätta i fickan som skulle beskriva hur vi skulle vara/känna och då skrev jag lugn. :)

Jag tänkte hela tiden "lugn, andas, ÖVER!", och då kände jag hur Donna bjöd så fint på hindren :D sötnosen, hon var riktigt taggad och glad över att få hoppa. Hihi, och jag är så nöjd över mig själv och henne. Valde att ta banan i trav då jag inte riktigt har kontroll i galoppen ännu. :)

Sen vi stegrat idag också - check. Haha, inte direkt meningen men.
Det var då inte lite heller! Donna var taggad när vi stod stilla på våran tur att hoppa, och mitt i allt bara reser hon sig HÖGT och tar ett megaskutt så vi var nära på att braka in i ett hinder bredvid nästan, men det gick bra och jag höll mig kvar. TACK OCH LOV!

FILM:



Kommentarer

vilken tur att du satt kvar. :)



Träna och åter träna är de ända som får en att bli bättre. :)

Så de kommer med tiden, ibland går de fort ibland går de sakta.

ibland kommer motgångar, ibland kommer fram gångar.

bara kämpa. :)

2011-11-04 10:59:18
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!