Ingen hoppträning...

2011-11-09 15:21:02 / 3 kommentarer ..


Blir ingen hoppträning ikväll som ni kunde läsa i Carros inlägg, och jag hade lovat maken att han kunde jobba över ikväll så jag kunde inte ta hennes plats. Så det blir tömkörning för Donna idag istället, men det tror jag inte att hon har någonting emot. Hon hoppade ju rätt mycket förra veckan så kan vara lika så skönt för henne att inte hoppa den här veckan. :) Kanske det blir något litet skutt i skogen för henne och Carro till helgen, men annars gör det som sagt inget om det inte blir någon hoppning den här veckan.

Jag ska ut och rida Kickan ikväll också, och så ska jag hitta på någonting med Kerstin och Gertrud... men vad har jag inte riktigt kommit på än. ;) Kanske jag skulle ta en tur med vagnen... fast då måste jag lyckas hitta reflexerna som de kan ha, och de städade jag undan på något "bra" ställe i våras och nu har jag plockat fram de stora hästarnas reflexer, men kan inte hitta deras... I värsta fall får jag köpa nya helt enkelt, reflexer är ju färskvara. Någon som har koll på hur länge en reflex ska hålla egentligen, tror att jag har reflexer som jag haft sen jag köpte min första häst för 14 år sedan. :O De hjälper nog inte så mycket nu, måste ta och rensa bland reflexerna och slänga alla dem som är gamla!

Nu ska jag läsa saga för Hedlie, blir lille Wille, hennes favorit för tillfället! ;)

Kommentarer

1 år är väl reflexer lagom att ha ?

Eller kanske jag som fattat fel. :P



Rätt bra att inte hoppa för intensivt heller så. :)

Jag kommer nog träna varanna vecka med Raski när hon är igång o så pass gammal för de.



Sen löshoppa någon gång då o då. :)

SV:



Ja de är riktigt bra med en pappa som kan ställa upp med lite. ;)

2011-11-09 16:13:24
Elin- Northern Showhorses http://norhternshowhorses.blogg.se/

SV: Ja :D Har ju själv skaffat unghäst nu så får se hur det går :D

2011-11-09 17:47:36
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Har hört att man ska byta ut dom var tredje år elr något. Går nog att googla :D

2011-11-09 18:43:31
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!