Hästarna igår...

2011-11-06 10:25:00 / 0 kommentarer ..


Pebblis förstod inte alls varför vi skulle ut och rida i kolsvarta mörkret! ;) Jag har ju alltid ridit när det varit ljust sedan jag köpte henne så det här var vår premiärtur ut när det var mörkt och hon tyckte att det var jäkligt onödigt, men skötte sig ändå skapligt. Hehe, några gånger tvärstannade hon och ville inte riktigt gå och i galoppen blev det också en grisnit, men inget allvarligare än så... misstänker att det är för att hon inte är riktigt säker på våra ridvägar ännu så klappade bara lugnt på henne och pratade lite så kom vi vidare.

Lordi var mer vild än tam och ett tag funderade jag på om jag skulle hoppa av (maken vill ju egentligen inte att jag rider honom riktigt än och jag vill heller inte riskera någonting som gör att det blir problem med amningen), men han lugnade ner sig och sen jobbade han riktigt bra! :D

BerraBus var lite stel, antagligast från hoppträningen i torsdags, så det blev en hel massa lösgörande med honom... tyckte inte att jag fick det att släppa riktigt så det är skönt att ET snart kommer och tittar igenom alla hästarna. Vid massagen spänner han emot i bogpartiet också och då brukar det kunna vara någon låsning som spökar någonstans! Kom och skrittade hem på lång tygel och rätt vad det var så flög han iväg och brallade så energi har han iaf så att det räcker och blir över! ;)

Kickan har jag ju travat i några dagar nu och helt plötsligt var SI-låsningen tillbaka och då blir det problem på en gång, fick hoppa av flera gånger och lossa på den, men vet inte om det var det dåliga vädret eller det faktum att jag var lite trött som gjorde att jag inte fick det att släppa helt, så då ville jag inte belasta det i onödan och avslutade passet tidigare... Hoppas verkligen att hon kan bygga upp musklerna i bakdelen så att det inte låser sig hela tiden, hon har så mycket som talar emot henne ändå utan den låsningen också.

Donna fick sig ett longeringspass i paddan med pessoan, och jäklar vad trevligt hon jobbade på! :) Dock är hon mycket stelare i vänster och när jag masserar tycker jag att det är mer att knåda på högersidan... så antar att vänstersidan är något försvar mot låsningar i högersidan. Lät henne stå med värmefilten också och sen stretchade jag och efter det tyckte jag att hon var bra mycket finare i högersidan när jag masserade det sista så antar att det var någonting som lossnade. ;)

Kerstin och Gertrud var det tänkt att jag skulle träna lite frihetsdressyr med, men de var absolut inte på humör så det slutade med att vi busade lite och sen gick vi in och myste ... Flätade en turfläta och satte dit rosett på dem båda, men som vanligt blev Kerstin jäkligt avundsjuk och så fort de kom ut i hagen slet hon loss Gertruds rosett och kastade den i leran, jäkla ligist! :P Gick och hämtade en ny rosett och flätade en ny turfläta och den hade faktiskt fått sitta kvar till imorse. ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!