Fundileringar och en ursäkt

2011-11-29 09:09:22 / 10 kommentarer ..


Som ni kanske märkt har jag inte varit speciellt aktiv i mitt uppdaterande av bloggen på sista tiden, och ni som följt mig som bloggare vet att uppdateringen alltid gått upp och ned på mina bloggar och allt det beror på hur stort skrivbehov jag har. Den senaste tiden har jag inte haft så mycket skrivklåda i fingrarna och därav blir det färre inlägg på bloggen, för jag skriver helt ärligt mest för att få skriva av mig och för den sakens skull skulle det lika gärna kunna vara i en dagbok som ingen annan får tillgång till. Dock tycker jag ju om att babbla och älskar att diskutera med folk, och därav är bloggandet ett bra sätt att få utlopp för skrivklådan! ;)

Den senaste tidens bloggtorka har även berott på att jag rannsakat mig själv, för HONESTLY, jag vaknade upp och såg mig själv i spegeln och insåg att jag inte gillade vad jag såg där. Jag är inte fostrad i någon "ridskoleanda" eller vad jag ska kalla det från grunden, men jäklar vad jag helt plötsligt fastnat i det här med att ha en massa åsikter om andra och deras hästhållning/ridning, vem ger mig den rätten? När försvann den sanna glädjen med att dela denna underbara livsstil med så många oliksinnade?

För om sanningen ska fram finns det lika många filosofier om hästhållning och ridning som det finns ryttare och hästmänniskor, och även om många utav de filosofierna ligger långt ifrån vad jag själv använder mig utav i min tillvaro med mina älsklingar, så måste jag ändå utgå ifrån att INGEN medvetet gör någonting för att SKADA sin häst. Och vem är jag då att komma som någon liten besserwisser och tala om för andra vad som är rätt och fel?!! Nej FY FAN allvarligt talat, gillar själv inte sånna människor, så varför vara en SJÄLV??!!

Önskar att ridningen och hästhållningen istället handlade om hästarna och deras villkorslösa kärlek, den kärlek som många gånger varit den enda anledningen till att jag klivit upp på morgonen, den kärlek som jag faktiskt har att tacka för mitt liv, då det hade varit enklare att bara lägga sig ned och dö om det inte varit för den kärleken. Så DET är ju vad jag vill förmedla till mina medmänniskor som älskar dessa fyrfotingar lika mycket som jag gör, INTE min trångsynthet och egoism. Betänk att "det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" (citat av Madeleine Albright) och det tycker jag att man ska ta fasta på, för tänk då vilken speciell plats det måste finnas i himlen för dem som verkligen hjälper varandra och gläds åt varandras framgångar?!

Denna livsstil som hästsporten och hästhållningen faktiskt är har ju föresatsen att vara ett ställe där man inte dömer andra utan istället delar något större än livet och accepterar de olikheter som finns, så låt oss tillsammans jobba för att det ska bli så! Skulle kunna skriva en roman om detta, men då jag känner att jag tappar tråden lite och jag inte riktigt får fram i ord det jag känner med hjärtat så väljer jag att avsluta så.

Och så en URSÄKT till alla dem som råkat ut för mina påhopp, i grunden har jag gjort dem i all välmening även om jag förstår nu att det verkligen inte kan tolkas som så utifrån, och om jag har sårat någon (vet att jag sårat vissa men jag tror att jag personligen bett om ursäkt till alla dem): jag är hemskt ledsen, jag ska göra allt jag kan för att det inte händer igen!

:love:KÄRLEK till er allihop!:love:

Kommentarer

All cred till dig! Tycker att det är starkt att våga gå ut med att man själv insett att man gjort fel. Håller med dig i det du säger, det gäller att rannsaka sig själv.



Har kommit lite till insikt efter att läst igenom detta välskriva inlägg. You go girl! MVH

2011-11-29 09:23:00

jag har inte upplevt dej som du beskriver,:) men jag tycker det är modigt av dej att skriva ut allt! :) MASSA KRAMAR!

2011-11-29 13:44:15

Har inte upplevt dig som du skriver heller. :)

Men tycker de är starkt gjort att inse själv, att man gjort fel och då även be om ursäkt.



Men lite mer blogg inlägg vore skoj. ;D

Hur gick hoppträningen som du var på samtidigt som Carro ?

Någon film från den ? :)



Hur går de med alla hästarna. :)

2011-11-29 15:37:21
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

SV: Ja det tror jag med!! Ja jag har tänkt på de, om man ska lämna in de nånstans isåfall. Men undra om de går trots att remmarna är rundsydda? Känns som de blir ett projekt för sig, haha :P Men vi får väl se. :-)



Tack!! Hihi :D Och härligt inlägg du skrivit här ovan!

2011-11-29 16:10:34
Lamia - Hästblogg http://lamiamichelle.se

Sv: Hör av dig om du lyckas övertala honom så får du ett bra pris, har en likadan silvrig demovagn hemma! :)

2011-11-29 16:12:37
natalja och ridtravaren hillbilly (: http://ltotheove.blogg.se/

sv; snödansen?? xD haha vad är det för dans ? :P

2011-11-29 17:18:37

SV:

Ja en liten färg klick i stallet är aldrig fel. ;)

Vi åkte vi till en butik här där vi bort.

Dom hade bara en färg på spån greparna.

Och sedan bara tillbehör.



Typ en sak av varje häst grej ungefär.

Några grimmor, grimskaft.

De mest behövliga, dom satsar ju mest på foder, strö o sånt.



men inne i stan finns det färgade grepar.

så tänkte måste ha en tills imorgon, så jag kan mocka i spånet. ;)

lite svårt annars så hade inte så mycket val o köpa en.



Så får stå med två såna sen när den rosa är köpt, haha.



Kul med lite mer uppdatering sen i veckan. :)

2011-11-29 18:11:16

Härligt inlägg! :)



Ja, det skulle vara roligt med lite mer uppdatering om dagen :)

2011-11-29 18:50:19

SV: Hehe ja! Det får nog bli ett vitt. Får väl prova alla och se vilket som känns bäst =) Självklart är jag med och sprider kärleken! haha. Kram

2011-11-29 21:31:44

Äntligen en människa med insikt :)



Jäkligt bra inlägg och jag hoppas fler personer rannsakar sig själv innan dom dömer andra.



Tycker ni för övrigt har en toppenblogg



Mvh Fia

2011-11-29 23:08:55
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!