Ambitiös dag och fniss med Carro

2011-11-08 22:55:52 / 2 kommentarer ..


Jäklar vilket tempo jag hållit idag, är riktigt nöjd med mig själv! :D Har hunnit med en massa sysslor här hemma, myst och lekt med Hedlie, fixat och donat med hästarna, ridit Lordi och Pebblis, tränat Carro och Donna, varit på 2 timmars promenad, bland annat! :) Passet med Lordi imorse var riktigt roligt, körde galoppintervaller i långbackarna till rakbanan och han orkade mer än sist jag gjorde det... Min duktiga lilla Lordipojke som jag älskar dig! :love:


Jäklar vad jag och Carro fnissade idag, länge sen jag fnissade så... skratta ja, men fnissa nej. Hehe, rätt trevligt ändå att få fnissa av sig någon gång ibland också! :D

Pebblis har jag varit ute och ridit nu ikväll, första turen barbacka, skrittade ut rätt kravlöst och det måste verkligen läggas på muskler på damen... Det var inte alltför skönt kan jag säga, sen har hon en jäkla manke också och den går ju inte att träna bort, men lite bättre blir det om det finns rejält med muskler runt omkring manken. ;) Världens lerinpackning hade hon fixat åt mig också, stod säkert i en 45min och kämpade för att få henne ren, själv stod hon bara och njöt, sötfisen!!! :P

Kerstin och Gertrud fick sig ett pass med trickträning, tränade på en ny sak som visade sig vara alldeles utmärkt hjärngympa för damerna. ;) Hahaha, och Kerstin är bara för söt ibland, men "you'd have to been there...", går liksom inte att återge situationen för den blir liksom inte lika rolig när man berättar.

Kickan gick första passet med någon annan på ryggen sedan jag satte igång henne, och det hade bara gått bra. Kände inte av några nya spänningar heller när jag masserade henne ikväll så det var skönt! Jag höll andan lite där eftersom jag inte var riktigt säker på om det var rätt beslut att låta någon annan rida riktigt än... men det verkar som att det gick hur galant som helst och det är alltid skönt. :) BerraBus gick också med medryttare idag, han hade tydligen busat rejält fast de bara skrittade och travade en kort, kort liten bit, men har man det smeknamn han har så är det klart att man måste leva upp till det också!


Kommentarer

Gud vad fin Lordi har blivit :D Var ett tag sedan jag var in och kikade på eran blogg :D

2011-11-09 10:54:08

Vad är det för sadel du använder för de mesta ? :)

Den ser lite annorlunda ut i sitsen än andra.



SV:

Nej precis, jag får ju mycket hjälp av pappa.

Men den hjälpen kan man ju inte alltid ha.

Där av jag bor hemma, flyttar jag hemifrån nu.. går de inte runt.

Utan valt att ta mindre studielån och bo kvar hemma. :)



Sedan får man försöka spara de som går o spara.

Och helt enkelt inte köpa massa märkes saker, utan de duger med hööks schabrak, hööks träns osv.



sen har jag lite märkes saker nu också.

men de är sånt jag köpt begagnat. :)

ett par scapa skydd köpte jag nya från tradera.

men vann dom för 105 kr så. ;)



2011-11-09 11:05:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!