Underbara älskade älsklingar!

2011-05-10 17:53:43 / 2 kommentarer ..


Måste bara säga att jag verkligen inte är hel utan mina älsklingar, var så skönt att äntligen kunna vara flera timmar i stallet igårkväll, dock blev det nog lite för många bara för att jag hade saknat dem allihop så mycket... Var inte i säng på rätt sida om tolvslaget om jag säger så, vilket jag såklart fick sota för imorse när det var dags att kliva upp. I vanliga fall är det inga problem för mig att bara sova några timmar, men nu behöver jag mycket mer sömn och att jag hostade större delen av natten hjälpte mig inte mycket.

Men det har gått bra att jobba idag ändå, så det känns verkligen som att jag är på bättringsvägen nu, trots den ihärdiga hostan inatt. :D

Blev ju en tandemtur med Nino och Bellan och jag tror att hästarna kände hur jag njöt för de var verkligen helt underbara bägge två och lyssnade på minsta lilla vink. Joggade mest och tog det lugnt eftersom jag ändå varit så pass sjuk, och båda hästarna jobbade kanonfint! Sen när jag var klar med dem blev det att jag och Lordi gick ned i paddan och lekte lite, min söta lilla bebis! :love: Dock ville han mest bara stå precis alldeles bredvid mig och mysa mest hela tiden så det blev inte så där jättemycket bus kan jag lova.

Sen blev det en tandemtur på Donna och Berra också för när jag var klar med deras ryktgenomgång kunde jag bara inte låta bli... och de jobbade också verkligen kanonfint och jag skrattade högt över att få vara i ett sånt samspel med mina älsklingar! Och sen blev det en liten longering av Kickan i paddan och lite frihetsdressyr med Kerstin och Gertrud, och även om Kerstin var på sitt allra busigaste humör så gjorde det ingenting för jag bara njöt av att få vara med dem igen.

Ikväll ska jag iväg på hoppträning med J och Bellan, ska bli skoj att se vad de ska få rida för övning idag. :D Blir nog ingen ridning för min del då det blir så sent och jag ska orka med att jobba också, får ta det lite lugnt tills jag är helt frisk helt enkelt! Så älsklingarna vilar idag, dock blir det självklart rykt och mys iaf! :thumbup:

Kommentarer

Vad menar du med tandemtur ? :)

Har du ena hästen som "handhäst" då eller gör du på något annat sätt?

2011-05-12 11:21:39

SV:

Aha, åh herregud haha!! :D

Tycker de är krångligt o tömköra när jag står på marken.



Och hur lyckas du då samtidigt som du rider ? :)

Kan du inte be någon filma, vore grymt intressant o se.

2011-05-12 21:22:29
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!