Träningstävling

2011-05-28 15:31:33 / 3 kommentarer ..


Ja, idag var det ju träningstävling på Alnö. Usch, känner mig verkligen inte alls glad. :( Det gick på skit. Det sitter i huvudet på mig nu att hon ska vägra, jag var därför skitnervös och Donna kände ju det.

Första omgången blev det i princip vägran på varje hinder, så det är ingenting att visa. Det var 50 cm, som inte alls är nåt problem egentligen men som sagt sitter det i mitt huvud nu.

Eftersom det gick piss tog jag 50 cm igen, i galopp istället och det gick ju iaf mycket bättre förutom att vi kom lite fel på sista hindret och det blev en vägran för det. Beslöt mig därför att efteranmäla mig till 60 cm för att prova, vilket gick på skit med två avramlingar. Nu sitter jag hemma med en lite öm ländrygg. Jippie.

Bilder kommer när Josse skickat dom. :)




Kommentarer

Som sagt gå tillbaka några steg till en nivå där du känner att du har kontroll och att du kan hantera situationen och alltid få över henne! :-) Så kommer du kunna höja med takt ditt självförtroende ökar.

2011-05-28 17:52:26

Bra kämpat! Precis som Josefine skriver så gör som så att du går tillbaka ett snäpp om du känner dig osäker, hoppa sådant som får hästen att bjuda och hoppa lågt tills att du känner att det är en pisshöjd. 5½:an är en klassisk övning som hästen oftast tycker är roligt. Tänk inte på andra, tänk på att DU ska tycka att det är roligt och enkelt. Jag hoppar inte alls högt, fick dessutom ett bakslag för några veckor sedan där min häst sköt mig ur sadeln när jag var heelt efter henne. Då är det extra viktigt att gå tillbaka och hitta igen känsla. Vet exakt hur det är att vara i inlärningsfasen och med ny häst :) Kämpa på!

2011-05-28 19:19:52

Tycker emellan åt att det ser jätte fint ut! Och i de andra stunderna tappar du lite balansen och då passar ponnyjäkeln på :) om du känner att du inte har någon kontroll (faller fram överlivet och lättar på handen, samt skänklarna åker bak) tycker jag du ska gå ned i trav och hoppa hindrerna inne på banan :D annars är ni på topp! övning ger färdighet, fortsätt kämpa och hoppträna!

2011-05-28 20:29:48
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!