Hoppträning

2011-05-18 00:32:27 / 0 kommentarer ..


Ikväll lastade vi med Donna till Näset när Josse skulle hoppträna med Bellie, så vi väntade till dom ridit klart och då gick vi ner till lilla banan och hoppade lite. Jag kan inte säga att det gick så vidare bra idag, usch. Känner mig så missnöjd. :( Det gick bra till en början då vi hoppade ett lågt hinder, fram till att Donna vägrade på en oxer. Där kom mitt tvekande fram, vilket ledde till att det inte gick så bra.

Jag föll av 4 gånger idag, usch vad less jag blev. Första gången var efter oxern då Donna skulle åt et annat håll än vad jag skulle, vilket berodde på mig. Då lyckades jag snurra mig runt på nåt sätt så jag landade på fötterna, okej tänkte jag att det där gick ju bra. Så jag hoppade upp igen och fortsatte. Andra gången var efter oxern igen, och splasch så ramlade jag ner mitt i leran. Där brast mitt humör litegrann.

Vissa gånger var hon faktiskt snäll och hoppade, för det är så med Donna att om jag inte RIDER henne mot hindren för att hon ska hoppa så stannar hon. Så vi behöver jobba upp vårt förtroende för varandra och träna på lite lägre höjder innan vi börjar höja. Sen är min balans usel, jag hamnade ofta i obalans och tappade därför stigbyglarna hela tiden. Grymt irriterande! :o

Fick inte till vänster galopp idag heller, fattar inte varför. Det har aldrig krånglat för mig tidigare. Det började redan på framridningen på hopptävlingen, då tog hon bara höger. Hoppas att det inte börjar sätta sig i huvudet på mig, och samma sak med att Donna tvekar.. jag vill inte börja tveka nu heller. Men men, det blir bra det här med träning. Man kan inte vara bäst när man inte hoppat så mycket, och speciellt med Donna har jag inte hoppat så speciellt mycket.

Vi får se om jag orkar ladda upp bilderna ikväll eller inte, annars kommer dom imorrn.




Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!