Gårdagen...

2011-05-15 15:34:58 / 1 kommentarer ..


Var ju som sagt på pay and jump i Timrå med C&D och J&B, var minst sagt en blöt upplevelse kan jag säga... Det regnade från det att jag klev upp tills dess att vi lastade av hästarna hemma på gården igen och jag kan säga att det tog sin lilla tid innan man fick upp värmen i kroppen igen efter det. Donna skötte sig finfint, var lite nojjig när hon var tvungen att vara utan sin älskade Bellie bara, men inte så att det inte gick att hantera. Hon är så söt min lilla tjej och gud vad roligt hon tyckte att det var trots att det pissregnade (ett väder som i annat fall brukar göra henne lite motvillig då hon inte alls tycker om att bli blöt och framför allt hatar att bli skitig). ;)

Eftersom Carro inte hoppat henne så speciellt mycket sen hon började rida henne igen fick de börja med att styra runt i 50/60, och söta lilla Donna hoppade för en gångs skull, annars brukar den höjden göra att hon mest kliver över hindren. Sötast var hon i 60cm där hon på sista hindret knappt lyfte på frambenen, så det blev ett litet pet där, men Carro var nöjd ändå. Det var ju trots allt Carros debut i sånna här sammanhang och jag tycker att hon skötte alltihop på ett kanonbra sätt. Nu ska de bygga upp ett större samarbete tillsammans, skaffa sig lite rutin och sen blir de absolut svårslagna!

Och Bellie var en på miljonen som vanligt och gick nollnolla i 70/80 lekande lätt, syntes på henne att hon gärna hoppat ännu lite högre. Så nu är de nog på gång ut på lokal snart vilket ska bli fantastiskt skoj! Mer om hur Josse upplevde dagen och filmer finns på deras blogg: http://minfux.blogg.se

Vill ge lite ris till Timrå också för att det var så oorganiserat och alla funktionärer kändes omotiverade. :( Vi var först på plats 8.45 och då var det sagt att det skulle vara banbygge 9.00... klockan var närmare 9.30 innan det började på att hända något och det tycker jag är dålig stil. Sedan var det sagt att ALLA skulle hjälpas åt att bygga fram och sedan plocka undan men kan säga att det endast var en handfull människor på plats som byggde fram, de allra flesta kom dit hoppade och åkte hem igen. Kan tycka att det fungerar bättre när man säger att de som startar i de första klasserna hjälps åt att bygga fram och de som startar de sista klasserna plockar undan.

Jag och maken var och uppvaktade en kompis sen på kvällen och det blev prat och skratt och så slängde vi ett och annat öga på Eurovision Song Contest något jag och maken endast tittat på tillsammans en gång tidigare och det var när Lordi vann. Tyckte att det var ett otroligt dåligt startfält iår, med endast ett fåtal låtar som var någonting att ha... men som tur är så är smaken som baken, delad, och det fanns säkert de som tyckte att det var det bästa året någonsin! ;)

Kommentarer

Sv; Tack! :D Ja, hoppas att du mår bättre nu :)



Usch! Men så är det alltid, folk gör inte mer än de måste så får de snälla plocka fram allting själv.. Bra att ni hade kul i alla fall ;)

2011-05-15 22:18:06
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!