Galopp i skogen

2011-05-23 21:14:02 / 1 kommentarer ..


När jag kom ner till hagen idag för att hämta Donna möttes jag av en syn jag blev lite förvånad över, haha. Småttingarna Kerstin och Gertrud stod nämnligen i storhästarnas hage, dom små busfröna hade rymt igen! :P Tur att dom inte hade gått längre, och Gertrud hade dessutom tagit av sig grimman.



Tog en tur ut i skogen med Donna sen i det underbara vädret, så himla härligt nu när solen är framme och det är vaaarmt och skönt. :D Tycker ni inte? I början hade vi en geting/broms? surrandes runt oss en bra bit, jag fick lite smått panik. :o Haha, ja jag har fobi för getingar kan jag lova er. Jag har aldrig blivit stucken (tack och lov), så man vet ju inte om man är allergisk heller. Bromsar gillar jag inte heller, men dom vågar jag iallafall vifta bort.

Tur som var försvann den efter ett tag. ;) Vi körde lite galopparbete idag, försökte få henne att gå i form men det gick inte så bra. Dock är jag väldigt nöjd över henne ändå :D hon vart väldigt glad över att få galoppa lite ute i skogen. Jag fick dessutom till en vänsterfattning perfekt, hon tog den direkt utan att springa in i galoppen! :D Så duktig tjej, sen körde vi lite tempoväxlingar och det gick super. Hon lyssnade jättebra. :)

Sen filmade jag en kort snutt på Donna när vi kom tillbaka i hagen efter ridturen, då hon såg Lordi (hennes pojkvän) kommandes mot henne. Hon gnäggade så sött, gotjejen. :love:


Är dom inte bara för söta?!


Kommentarer

Hi from Italy =)

stay in touch with my Italian Equestrian Jump World: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

2011-05-24 10:41:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!