Dagens alla ridpass

2011-05-16 22:29:17 / 2 kommentarer ..


Imorse var jag ut med Kickan och jobbade lite galoppintervaller, hon är riktigt taggad nu och så snart vi saktade av blev hon lite studsig och försökte ta ny galopp. Ska se om hon inte kan få hoppa någonting här i veckan, hon fick ju inte hoppa något förra veckan och jag vill helst att hästarna hoppas regelbundet. På väg hem skrittade hon inte alls lika lugnt och avslappnat som hon brukar utan hon låg på hela tiden och tyckte att jag var en riktig tråkmåns som inte lät henne springa.

Sen var jag ut och tömkörde Lordi och han var lite busig han också idag, låtsades bli rädd för soptunnor och lite annat, busiga lilla bebisen. Gick mycket bättre med min hosta idag också så var riktigt nöjd med det också, var lite orolig att jag inte skulle orka så mycket då jag hostade en massa inatt... men det verkade som att jag hade "hostat av mig lite" för jag hostade nästan ingenting på hela den turen. :) Han fick jobba mycket sidvärtsrörelser eftersom han inte riktigt ville fokusera på jobbet utan mycket hellre fjompade omkring.

Sen tränade jag och Kerstin och Gertrud lite frihetsdressyr innan jag slängde mig iväg på jobbet, och jag kan säga att det var ombytta roller på de två damerna idag! :P Kerstin gjorde allt jag bad henne om, medans Gertrud mest gjorde tvärtemot vad jag sa och försökte hitta på hyss hela tiden... Hihi, mina söta små bustroll.

Nu ikväll var jag först ute med Bellie och hade sällskap av M&B och C&D, Bellie var på sitt allra mest taggade humör och betedde sig som att hon vilat hur länge som helst. Hon hoppade och studsade och for, och hittade på att jag krävde samling och stod och stampade på stället som en liten jag vet inte vad... :P Fick två riktigt fina och långa galopper i vardera galoppen i alla fall och de var jag absolut mest nöjd med. På vägen hem studsade hon omkring ännu mer och låg på i handen hela tiden och brydde sig inte ett dugg om att de andra två hästarna var hur lugna som helst! Det var inte förrän vi kom ned på vägen och det bara var den sista lilla biten kvar hem som hon till sist slappnade av och kunde få lång tygel.

Sedan var jag och Nino ut på en tur och mest bara myste, red i grimma och grimskaft och det finns verkligen ingen annan häst som kan få mig att le som Nino, han och jag är liksom ett! Behövde någon som tog det lite lugnt med mig också efter Bellans busfasoner! ;) Och även om Nino kan vara en riktig hoppetoss han också ibland så var han hur lugn och fin som helst ikväll, han blåste upp sig lite när vi skulle gå förbi grannens uppfart bara, för där stod en leksakstraktor, och den var SÅÅÅÅ farlig enligt Nino.

Nu blir det sängen snart för mig, är jäkligt trött och hoppas verkligen på att få sova lite inatt... :D

Kommentarer
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

Haha du kanske förstår lite bättre nu vrf jag inte gillar att rida ut med sällskap så jätteofta! ;) Haha.. Det blir som lite svårt för mig att ffå till något vettigt. xD

2011-05-17 08:28:06

Sv: TACK :D Hon är allt jag vill ha i en häst <3



Okej, hur långt åkte du som längst? Vad tävlade du?

2011-05-17 09:40:14
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!