Skrittur, tappad sko och lite annat smått och gott!

2011-06-21 20:48:01 / 1 kommentarer ..


Jag och Nino var uppe med tuppen imorse och skrittade ut en tur, något som han faktiskt inte alls misstyckte till trots att han ibland har lite svårt att välja den bästa vägen utan en massa stenar och dylikt. På torsdag kommer ju hovslagaren, och även om jag tyckte att han ömmade mycket mindre idag så är det lika bra att han får sina tåskor fram, han blir så mycket nöjdare då! Hoppade av och gick en bra bit på hemvägen också, och jag kan säga att han blir lite irriterad på mig för att jag inte går i lika rask takt som vanligt... :P Men det får han stå ut med, mitt älskade lilla bustroll!

Hörde utav Kickans medryttare att hon tappat en framsko också, så för henne blir det vila imorn, tycker inte att det är värt att stressa ut hovslagaren när han ändå ska komma dagen efter och ta de andra hästarna... får se om jag lyckas återfinna skon bara, eller om det blir till att slå på en helt ny. ;)

BerraBus gick ett pass med en ny medryttare som ska hjälpa mamma lite då hon känner att hon inte har tid med häst 6-7 dagar i veckan. Och såvitt jag förstod det så hade det gått bra även om han varit otroligt seg... haha, han slösar inte med energin vid ridningen nu när han går på bete dygnet runt vill jag lova! Funderar på att ge honom lite extra energi utöver gräset... men har inte riktigt bestämt mig än.

Slet upp en gammal skada i högeraxeln för någon vecka sedan och den har spökat lite för mig nu under dagen... så det blev bara mys med Lordi nu på kvällen, hade tänkt tömköra, men så fort jag rör för mycket på armen skjuter smärtan upp som pilar i axeln. Jag och maken håller även på med årets vedkapning/klyvning och det lägger ju även det lite extra press på axeln, som tur var fick vi ha den lånade vedkapen/klyven veckan ut, så maken gav mig ledigt ikväll för att jag skulle kunna rehabilitera axeln något... Min underbara make, älskar honom över allting annat! :love:

Snart ett år sedan vi två blev man och hustru, mitt hjärtas prins, du är det bästa som hänt mig!:


Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Men gud äre ett år sen redan.. jisses vad tiden rullar iväg :o

2011-06-21 21:49:48
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!