Mysig uteritt!

2011-06-26 18:39:28 / 4 kommentarer ..


Det blev så att jag och mamma stack ut på en mysig uteritt tillsammans i em... var egentligen tänkt att mamma skulle rida med en medryttare och jag hade tänkt ta en lugnare tur på kvällskvisten då jag ofrivilligt nästan gick ned i spagat igår på en lerig fläck i hästhagen (något som min kropp absolut inte gillade i mitt nuvarande tillstånd), men medryttaren mådde inte riktigt bra så det blev att jag och Nino hängde på mamma och Berra ut istället. :D

Nino var inte riktigt på sitt bästa humör, och när det visade sig att det var en jäkla massa flugfän dessutom vart han riktigt less... Och ännu värre blev det när jag bestämde vilken väg vi skulle ta. :P Har sagt det förut och säger det igen, Nino är den enda utav mina älsklingar som bestämmer i princip allting själv och när jag försöker bestämma någon gång blir han sur.

Det blev iaf en mysig uteritt, Ninos humör och flugfäna till trots! Efter första galoppen var Ninos humör mycket bättre och sen på vägen hem surade han bara till en enda gång. Han var mjuk och fin i kroppen och det kändes att han trivs mycket bättre nu när han fått skor fram.

Bjuder på två kassa bilder som är fotade med min mobilkamera! ;) Ska försöka knäppa några snygga bilder på mig och min älskade nya hjälm och göra en produktutvärdering av den någon dag här i veckan. Den är verkligen SUPERSKÖN och jag har älskat den sen jag drog på mig den första gången!


Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Aw så söta bilder :D

2011-06-26 19:41:28

Alla dessa odjur, flugor osv är hemska. :/

Man förstår ju att hästarna blir irriterade.



Känns som ingenting biter på dom heller, suck^^ :P

2011-06-27 18:48:10

Håller med, satans otyg är vad de är >:( Storen lider av dem, längtar tills hösten kommer då de försvinner.

vilken hjälm, liknar en cykelhjälm ju :)

Ser ut att vara fantastisk ventilation iaf, skööönt!



Förresten, tänkte passa på att fråga dig med, ska ju till vet på torsdag morgon men står utan transport... Visade sig att den vi har på gården är för låg för Storen :(

Har du ev ett släp att låna/hyra ut, eller vet du av någon som gör det? Vore toppen med nån som finns i matfors.

2011-06-28 17:58:01

fast det är ju nästan bara roligare när hästen har humör =D sen vad man ska säga om alla otäcka flygfän som kommer fram på sommaren behöver vi inte nämna i en blogg ;)

2011-06-29 07:31:28
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!