Mysig ridtur!

2011-06-04 14:58:57 / 3 kommentarer ..


Vi tog oss en härlig ridtur på Nino och Donna idag, var ju ett tag sedan vi red tillsammans... Donna var lite småseg och hamnade på efterkälken mest hela tiden... men så blir det lätt när man ska kasta i sig otroligt mycket grön gräs som hon gör just nu. Funderar allvarligt på att köpa en sån där betesgrimma som gör att de inte kan få i sig lika mycket grönt gräs. Någon som har någon erfarenhet av en sån?

Nino var grymt pigg och passade på att dra iväg i galopp två gånger, och då var inte Donna sen att haka på. Vi trodde att det var vi som bestämde vart vi skulle rida idag, men det var så klart Nino som bestämde (som vanligt skall tilläggas, finns inte mycket som han överlåter åt oss att bestämma). Så det blev två svängar "offroad" och båda ryttarna fick sig lite rivsår på hals och armar, men hästarna tyckte det var superkul och det är huvudsaken.

På vägen hem travade vi av en bit efter vägen och Nino jobbade kanonfint, han är verkligen rund och fin i sina gångarter nu. Donna hamnade lite på efterkälken igen, men jobbade på fint hon också.

Kommentarer

sv Emma: Ja! Jag hatar också mygg och flugj*vlar haha, blir tokig på dom =) testa effols bromsblockare, jag är nöjd med den iallafall.

2011-06-04 15:05:16
Johanna

2011-06-04 17:34:11
Johanna

Min shettis har haft munkorg pga hans fång. Om man känner att det är "taskigt" att sätta på dem en munkorg kan man alltid stänga in en skogshage! Där finns det nästan ingen mat att äta och man kan ge dem hö istället. Det har jag gjort med min shettis. Har däremot ett halvblod som blir smällfet på sommrarna och funderar på att sätta en munkorg på henne också då vi har kraftigt bete och inte tillräckligt med skog så det räcker till en så stor häst.



När man väljer en munkorg så måste man veta vad man letar efter. Jag tycker inte om lantmännens munkorg då hästarna lätt kan "peta bort" själva plattan och vips så har de gräs i alla fall. Det smartaste är att välja en munkorg som faktiskt har en korg som täcker hela mulen, på så sätt kan de inte få av sig dem, däremot får de lätt skavsår så det beror på vad man tycker är "bäst". Jag sydde dit ludd på min shettis munkorg så han slapp sitt skavsår:)



Hoppas jag hjälpte till lite:D

2011-06-04 17:39:42
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!