Mysdag!

2011-06-18 23:58:43 / 3 kommentarer ..


Jag har haft en riktig mysdag med familjen idag, jag och maken var och uträttade en del ärenden i Birsta, men i övrigt har dagen tillbringats här hemma på den underbara gården och jag har pysslat en hel massa med djuren. Medryttare red Kickan, Donna och Berra, jag och Nino var ut på en kortare tur helt utan utrustning och bara myste. Var ju på jättetrevlig personalfest med jobbarkompisarna igår, så var lite seg idag!

Hahaha, höll på att glömma att jag skulle berätta om när jag åkte hem från Puben igårkväll också... Skjutsade hem en utav kollegorna som även hon har hästar och passade på att snusa lite mule där innan jag begav mig hemåt, har aldrig träffat hästarna hon har nu, men brukade umgås lite flitigare förr så det var roligt att se vad hon har för hästar nu för tiden. Sen satte jag mig i bilen och rullade hemåt, kommer på byvägen och kör när jag ser hur kossorna på den stora lösdriften verkar väldigt oroliga, vänder uppmärksamheten framåt igen och möts av fyra kvigor och en stor tjur ett par 100 meter framför mig på vägen... Saktade in och stannade på behörigt avstånd, men tjuren sänkte ändå på huvudet och började skrapa med framhoven i backen.

Ringde maken och sa att jag fått ett fint välkomnande hem i grannbyn, och att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra... Resonerade lite med maken och såg att ljuset var tänt hemma hos min kompis mamma, så efter ytterligare lite resonerande så svängde jag försiktigt in på hennes uppfart och såg hur tjuren följde mig med blicken men att han i alla fall inte följde efter. Mamman var hemma, och det var även min kompis så det blev ett kärt återseende medans mamman ringde till bonden och talade om att hans kossor var på rymmen. Han kom rätt snabbt och lyckades locka med sig kossorna och tjuren, och det blev fritt fram att sätta sig i bilen och åka hem.

Somnade nästan med en gång jag la huvudet på kudden kan jag säga, och sedan sov jag som en stock, men drömde om kossor som var på rymmen och hittade på de mest underliga saker... Haha, tror att mitt undermedvetna var tvunget att bearbeta kvällens händelser lite! ;)


Kommentarer
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

Haha så kul dedär med kossorna.. ;)

2011-06-19 00:17:32

SV: Ja, visst är dom! :D Mina har hållit as bra också använt dom super ofta och dom är inte alls slitna :D

2011-06-19 16:39:31

Ojdå, hahah. Trevligt välkomnande XD

2011-06-20 11:41:46
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!