Matförgiftad?

2011-06-14 17:51:27 / 3 kommentarer ..


Har inte varit speciellt mycket uppdatering från min sida nu och det beror på att jag fick någon magåkomma efter uppvaktandet av min syster som tog studenten, har känt mig riktigt låg efter det och inte riktigt orkat med någonting alls, men nu är jag på G igen! ;)

Imorse var jag och Nino ut på en härlig tur och med oss hade vi Lordi som handhäst. Båda grabbarna skötte sig så fint så, även om de blev lite väl taggade där ett tag när en travgubbe körde om oss... Nino ÄLSKAR att tävla med travhästar och Lordi var inte sen att hänga på, även om han säkerligen inte förstod varför vi ökade takten så mycket! :D Nino som varit väldigt öm i fötterna nu när andra ridit honom visade inga tecken alls på det idag, vilket är mycket typiskt honom då han egentligen inte vill att någon annan än jag ska rida honom och därför hittar på än det ena än det andra för att slippa gå med andra ryttare på ryggen.

Fick ett klockrent sms av min bror igår: "Hahaha, du kommer att ÄLSKA hästen i Trassel! :P"... Kan säga att min bror känner mig alltför väl, och jag ÄLSKAR verkligen hästen i Trassel, eftersom han är så otroligt lik min älskade Nino!

När jag var inne och bytte om för att åka och jobba kommer maken in och undrar om Kerstin har ont i benet... jag blir alldeles kall... Har hört om så mycket tok på andras hästar nu och vet av flertalet hästägare i min närhet som fått säga adjö till sina älsklingar nu på senaste tid. Jag svarar maken att hon var helt okej när jag var dit och kollade till dem på morgonen, varpå maken svarar att hon hoppar på tre ben nu. Kan säga att mitt hjärta stannade helt och hållet och jag kände mig verkligen helt förlamad av skräck. Jag börjar på att slänga på mig hästkläderna igen för att kasta mig ut, snälla, snälla, snälla låt det inte vara sant! Jag hejdar mig och ser att maken flinar... och så visar han hur hon hoppade på tre ben, nämligen med ett framben i grimman något som är jäkligt farligt i sig (gillar egentligen inte att ha grimma på dem i hagen men de har rymt så mycket nu på sista tiden att grannarna vill att de har grimma på sig så att de lättare kan få fast dem), men han hade tagit lös henne och dragit åt grimman ytterligare ett hål samt visiterat och böjt på frambenet och sen hade hon sprungit runt som vanligt igen. Puh! Men jäklar vilken utskällning maken fick för att han skrämde mig på det där sättet!!!

Nu blir det till att släppa Donna och Lordi på grönbetet med de andra innan det är dags för hoppträning på Näset med Josse och Bellie. Mamma och moster ska ut en sväng på Berra och Kickan medans vi är borta så jag hoppas att regnet inte sätter igång att ösa ned igen.

Bild på Berra från betessläppet i lördags! ;)


Kommentarer

Haha ponnyn ser högdräktig ut! ;)

2011-06-15 08:59:00

Tänkte också på Nino när jag såg hästenh i Trassel! xD

2011-06-15 15:39:27
bella-skötare på welshmonutain-ponnyn Amour http://stoet.blogg.se/

så fin häst!

älskar sommarbider på hästar :D

2011-06-15 18:00:53
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!