Lite hoppning för mamma och BerraBus

2011-06-03 18:07:49 / 5 kommentarer ..


Har varit iväg med Tilda och Mamma till Näset för lite hoppning på fm idag, och Tildas häst som annars kan testa en hel del när det gäller lastningen klev nästan rakt på transporten både på väg dit och hem. Men hur kan hon annat än låta bli när hon får åka med en sån snygging som BerraBus?! :D

Både ponnier och ryttare skötte sig alldeles kanon på träningen och Berra och mamma hittar fler och fler knappar, så missförstånden mellan dem blir färre och färre. Hade en riktigt trevlig stund i paddan, men jäklar vad varmt det blev... :O Och dagen till ära hade jag ju så klart glömt vattenflaskan hemma också, så när vi kom hem igen mådde jag absolut inte bra, men efter resorb och några glas vatten återfick jag vätskebalansen i kroppen och nu mår jag finemang igen!


Mamma gillar att bromsa av och taxera, vilket förut lett till en del missförstånd mellan dem, men nu har hon hittat fler knappar på buspojken och då flyter det mycket bättre både före hindren, över hindren och efter hindren... det var en riktig fröjd att titta på dem idag!

Rullade på denna övning några gånger för att få upp snabbheten och elasticiteten i bakbenen, hihi, men det är inte den mest fördelaktiga vinkeln av hans mage som blivit större igen nu när han får käka en massa gott grönt gräs! :P

Han överhoppar lite fortfarande, men det har blivit mycket bättre och han tyckte verkligen att det var superskoj idag och sög verkligen tag i varje hinder.

Han var lika högt över sista höjningen också, DÅ låg hindret på 70cm, här ligger det på futtiga 50cm! ;)

Frambenstekniken är mycket bättre också, även om han tycker att vi är lite larviga som bara hoppar lågt med honom, men vill att han ska bygga upp kondition och teknik innan man börjar på att ladda på höga hinder.

Trött men otroligt nöjd kille!

:love::love::love:

Kommentarer

så otroligt söt :3

2011-06-03 18:57:22

sv: haha ja det var väldigt tur! x)

hihi, taack :D

2011-06-03 19:11:29
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Sötberra :D

2011-06-03 20:51:50

Vad kul att de börjar komma igång tillsammans :)

Det är nog inte lätt när man inte ridit på lång tid heller.



Tänkte åxå höra om du har ork att ha en träning med mig och Storen snart? Typ inom de lediga dagarna nu?

Annars får du säga när det passar :) Gärna fm då det inte är så varmt och inte så mkt mygg...

2011-06-03 21:50:25

Härligt med en sån stor ridbana! :O

2011-06-04 10:49:13
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!