Kvällshoppning!

2011-06-20 22:42:59 / 5 kommentarer ..


Jag och Nino följde med mamma och Berra som skulle skutta lite i paddan, och gud som jag skrattat åt min älskade lilla farbror... så typiskt att man inte hade någon med filmkamera med sig! :P

Det började redan när vi ledde ned dem till paddan, först när vi gick från stallet ville farbror Nino knappt gå och han såg allmänt trött och less ut, sen när vi svängde in på vägen mot paddan och han förstod att vi inte skulle rida ut ökade han takten och klippte med öronen, och när vi plockade fram de små hindren kröp han nästan ur skinnet, så glad blev han! Så när jag hoppade upp taktade han och blåste upp sig och visade sig från sin allra finaste arabsida. Berra tittade på oss och suckade, och mamma undrade vad sjutton som flugit i oss för jag kan inte annat än sitta och skratta när han är så där överglad...

Sen travade vi fram och han kändes fin som bara den, mjuk och följsam och JÄKLIGT PIGG! Galopperade igenom båda galopperna också, och då satte han igång med brallningarna, små fina ibörjan men sedan allt värre... :P Min älskade lilla busponny! :love: Sen hoppade vi fram på ett litet kryss på 30 cm och ett räcke på 40 cm, Berra lyfte knappt på benen, men Nino brallade fram till hindret, hoppade som att det var minst en meter och brallade sedan vidare efter hindret... jag skrattade så att jag höll på att kikna, och någon i min mage undrade vad sjutton vi höll på med för någonting för jag fick mig några välriktade sparkar i mellangärdet! ;)

Sen höjde vi räcket till 60cm, något jag inte ens tänkt hoppa med farbrorn, men tji fick jag! Farbrorn övertalade mig och jag tänkte att vi travhoppar det så att det går lite lugnare till, Nino sätter huvudet mellan frambenen flera meter innan och sen var det full galopp mot hindret, ett GIGANTISKT hopp och sen huvudet mellan frambenen och rumpan högt upp i luften i världens glädjesprång efter och innan jag visste ordet av höll vi på att preja mamma och Berra som var på väg mot det lilla krysset. Mamma skällde på oss, men jag kunde inte sluta skratta, här sitter jag på min 25-åriga ponny och han beter sig som den värsta unghästen, maken skulle bara veta hur han håller på då skulle han nog ta tillbaka det där med att jag inte fick rida mina unghästar och ändra det till att jag inte får rida Nino istället.

Vi höjde upp räcket till 70cm och mamma och Berra hoppade det också, och som han hoppar världens bästa BerraBus, han är högt över och drar upp frambenen så fint under sig, det är en riktig fröjd att se honom... och mamma är så KÄR, hon har börjat prata om att vi inte ska sälja honom utan att hon ska ha honom! :P Haha, han är verkligen en på miljonen, och nu kanske hon börjar förstå varför jag inte kunnat sälja honom tidigare... även om det funnits flera som velat köpa honom av mig.

Nino och jag skulle inte hoppa högre, men han höll på att klippa det där 70cm hindret också i ett obevakat ögonblick... min älskade lilla buse! Sen blev det en massa pyssel när han kom in igen, och så fick han stå inne och äta och sova en stund också... skönt tyckte en mycket lycklig Nino när han sen fick komma ut till kompisarna på betet igen!

Bild på mig och världens bästa buspownie från förra sommaren! :love:

Bild på BerraBus och mamma för någon vecka sedan:


Kommentarer
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

SV: Förstår de! Skynda dig så du hinner knipa ett :D

2011-06-21 06:11:46

Hahaha, han är ju för härlig Nino! ;D

2011-06-21 10:29:52

sv: Tack!:)

2011-06-21 10:54:26
[FOTOBLOGG] med Författar intresse http://shadowzplay.blogg.se/

I min blogg får du följa mitt liv om hur det är att ha AD/HD uppmärksamhetsstörning. Du får också se en massa fotografier och läsa berättelser jag skrivit.

Eller varför inte bara gå in på bloggen & vara med i min Dagens Blogg tävling ? :D

2011-06-21 11:26:59

fina bilder =)

2011-06-22 13:32:48
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!