Kanondag! :D

2011-06-19 20:37:17 / 6 kommentarer ..


Idag har jag verkligen haft en kanondag hela dagen, det börjar verkligen på att märkas dock, för jag är grymt trött nu... men det är det helt klart värt. Imorse red jag och Nino en sväng i paddan, han har ömmat lite i hovarna igen, så jag har bestämt mig för att han ska få tåskor på torsdag när hovslagaren kommer. Tills dess försöker jag att hålla mig ifrån att rida mycket där det är stenigt och så, och i paddan är det mjukt och skönt att gå tycker lilla farbror Nino! ;) Så det har blivit att vi ridit där lite mer än vanligt (i vanliga fall rider jag ett dressyrpass i paddan/häst och vecka och så hoppar jag en dag/häst och vecka, gillar inte att harva runt i en padda för ofta och har aldrig gjort det heller).

Nino var lite stel i kroppen, vilket kan ha sin förklaring i att han ömmat lite mer igen plus att de går på bete dygnet runt och då brukar han alltid bli lite stelare till en början. Trimmade lite övergångar och sidvärtsrörelser i alla gångarter och som alltid infann sig ett stort leende på mina läppar så snart jag fick sitta på min älskade sagoponny, vi är ett på något vis och man kan inte riktigt tala om vart jag slutar och Nino börjar.

Longerade Lordi en sväng efter det, men han kändes trött och omotiverad så det blev mest att vi lekte lite i lina och körde några av de sju lekarna innan vi lufsade tillbaka till stallet. Han gick och la sig nästan på en gång när jag släppte ut honom i hagen igen och låg där och njöt ända tills Carro kom. Sommarlov på betet är det bästa Lordi vet! ;)

Sen hade jag hoppträning för Carro och Donna och hur det gick har Carro redan skrivit inlägg om så det kan ni läsa mer om där! :) De var kanonduktiga båda två iaf och hoppade 75cm lekande lätt.

Jag och Carro for iväg en sväng till Hööks då det nästan var slut på saltstenar här hemma plus att myggmedlet varit helt slut ett par dagar och det är aldrig bra på sommaren, sen skulle jag ha en del andra saker också så det blev lite trevlig söndagsshopping på Hööks helt enkelt... Haha, jag och Carro hade som vanligt jäkligt skoj och jag visade Carro hur de kör bil i Grekland! ;)

Hemma igen blev det en tur med bästaste BellieBus, galoppintervaller stod på schemat och jag kan säga att vi var rejält svettiga båda två innan det var klart, så jag tog och duschade av henne med ett milt linimentschampo när vi var färdiga och sen fick hon stå inne och torka medans jag red Kickan. Bellie jobbade kanonfint i båda galopperna och kändes som alltid som en dröm att rida, riktigt roligt är det att hon nu även orkar bära sig i vänster galoppen lika fint som i höger. Tidigare har hon liksom flutit iväg i vänstergaloppen, men nu är det en bärig och luftig galopp mest hela tiden! :D

Kickan och jag tog oss en tur i paddan, och hon kändes jäkligt fyrkantig till en början, men efter en hel massa elasticerande övningar släppte hon efter och blev kanonfin! Kände verkligen hur hon arbetade jämnt med kroppen, något som hon alltid haft lite svårt med. Blev att vi avslutade rätt snart och skrittade ut en sväng på lång tygel bara för att hon varit så duktig! ;)


Nu har jag precis kommit in och gjort iordning middag, något jag borde ha ätit för länge sen då jag vet att jag inte mår bra när jag inte äter regelbundet... men är huvudet dumt får kroppen lida, och jag har varit duktig under dagen så jag tror inte att det ska ge alltför stora problem ändå. Sen blir det duschen och så ska jag försöka lura maken att titta på ett avsnitt av Game of Thrones med mig. Imorn börjar jobbveckan och det känns konstigt att jag bara ska stänga två dagar denna vecka (i vanliga fall stänger jag fyra dagar i veckan), men det blev så när det är kortvecka plus att jag ska iväg på kvällshopptävling i Matfors med Josse och Bellie på onsdag.

Kommentarer

Härliga bilder:D



Sv; Jaa hon tycker de är härligt att vara ute dygnet runt nu :D Men hon går som vanligt, hon trivs bättre med att motioneras än att vila :D Har du vägarna förbi Mellanfjärden får du gärna titta förbi! :D Vart i Gnarp ska ni fira??

2011-06-19 21:06:44

sv: nej det är inte proteinknölar, för sådana har jag sett innan. Så det är inte sådana. Alltså knölarna blir lika stora som golfbollar (max så stora sen krymper dem lite/försvinner/kommer tillbaka) dem finns på olika ställen nu, mellan skinkorna, under i armhålan osv. Men nu när hon ej går på kraft så har alla blivit mycket mindre! :S



Har råd frågat vetrinären, och han sa att det är ofarligt, men visste inte riktigt vad det är. har rådfrågat andra med men dem sa att det kunde vara miljoner olika saker som hudsjukdom till allergi :S

2011-06-19 21:24:50

SV: ja det är ganska skönt, dock är man ju fortfarande orolig som matte!

Skulle nog vara värt att testa, bara att blanda ut med fodret eller?

Nu finns det ett nytt inlägg om knölarna, där det är mer beskrivet, och bild på en utav dem, fall det kan vara till någon mer hjälp! (:

2011-06-19 22:11:57
Lamia - Hästsport http://lamiamichelle.blogg.se/

Sv: Jag hoppas det, såg att Hippson testat dom och att dom var super! Blir att handla hem och testa direkt :)

2011-06-19 22:12:21

SV:

Funkar det bra å rida än så länge? Du verkar ju hålla igång en massa iaf :)



Ja alltså min bruna blir helt sönderbiten, bara på en dag utan täcke! Det är helt galet medans den vita knappt får nåt överhuvudtaget.

Tycker det svåra är att hitta täcken som stannar uppe över halsen, eller ja ändå upp till nacken och itne kanar ner.

Det jag har nu kanar ner lite, kanske 5 cm eller nåt.



Fick tips om jacson exemtäckena men är lite sugen på att prova det från haglunds eftersom jag ändå ska köpa ett bett därifrån...

Har aldrig sett nåt sånt live utan bara regn och vintertäcken och dom har det itne varit nån vidare passform på så jag är lite kluven...

2011-06-19 22:49:20
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Vad kul!! Ja jag har verkligen märkt STOR skillnad på vänstergaloppen/fattningarna senaste passen jag ridit på henne. :D

2011-06-20 05:55:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!