En riktig mysdag!

2011-06-02 21:08:22 / 1 kommentarer ..


Idag har det varit en sån där riktig mysdag, efter att vi tagit hästarna på morgonen kröp både jag och maken tillbaka ned i sängen och sov ytterligare två timmar. Jag HATADE att somna om förr i världen och ansåg att man inte kunde sova bort sitt liv, vilket ledde till att jag väldigt ofta endast sov 2-3 timmar/natt. Sen jag träffade min make har jag fått lära mig att somna om på morgonen, då han är otroligt morgontrött och älskar att sova länge. Så nu för tiden tycker jag t.o.m att det är riktigt mysigt att få krypa ned i sängen och somna om ett litet tag, och just nu behöver jag det dessutom mer än någonsin!

Sen blev det frukost och ytterligare lite mys med hästarna innan det var dags att åka med Josse och Bellie till Näset, de skulle dressyra lite. Det rullade in riktigt mörka moln medans vi var där och jag blev nästan orolig att det skulle bli fulväder... men molnen drog bara förbi och solen fortsatte att lysa klart.

Sen var det dags för mig, mamsen och Tilda att sticka ut på en skogstur, och det blev en underbart mysig skogstur och Nino kändes så himla fin även om han av och till passade på att hitta på en massa bus som vanligt! ;) Lite sur blev han dessutom när varken mamsen, Tilda eller någon av deras hästar ville följa med oss under/igenom ett halvt nedfallet träd... men han är aldrig långsur så det gick över rätt snabbt!

Efter middagen blev det ännu mera mys, först med vovvan som varit lite åsidosatt den här veckan och sen med hästarna. Donna och Kickan hade medryttare som red idag, men passade på att borsta och pyssla om dem lite extra nu på kvällen ändå. De är ju så goa mina damer, men gör alltid att jag får en tår i ögat då jag minns att Snazza fattas mig...

Kerstin och Gertrud hade inte riktigt tid att mysa idag, de ville mest bara hitta på bus eller hitta något gott att äta, så jag gav upp mina putsningsförsök och satt mest bara och tittade på deras tilltag istället. Det är ju bara någon vecka kvar nu tills de ska iväg som sommarsällskap på bete till en utav Ninos gamla hästkompisar.

Så mys, mys och åter mys det har varit min dag det och det är precis vad jag behöver, är så less på att min förkylning aldrig vill släppa taget helt om mig...

Jag och Snazza en kväll för snart ett år sedan, gud vad jag saknar mitt hjärta! :'(


Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Ja snart är det ju ett år sen finaste lilla Snazzy somnade in.. huga. <3

2011-06-02 23:08:50
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!