En glad nyhet!

2011-06-04 19:17:30 / 3 kommentarer ..


Har fått så många frågor på varför jag inte verkar rida Lordi och det är massor som önskat sig lite nya ridbilder på mig och hästarna, så nu känner jag att det är läge att tala om den glada nyheten att jag och maken ska bli föräldrar i slutet av september. De närmaste har vetat om det rätt länge, men nu börjar det vara dags att ge en förklaring även till andra. Jag är i vecka 25 och rider mestadels som vanligt, vissa dagar hänger dock inte kroppen med och då blir det bara kortare ridpass. Hoppningen överlåter jag åt andra då jag får håll när jag hoppar just nu, plus att jag fick en väldig bula på magen tidigt under graviditeten.

Jag fick lova maken dyrt och heligt att inte rida unghästar eller bråkiga tillridningshästar under graviditeten, och det har jag hållit så när som på att jag red Lordi en sväng för någon månad sen för att jag bara inte kunde låta bli. (Det är svårt att förklara för maken att jag är minst lika trygg på Lordi och Berras rygg som jag är på mina andra hästars, men för maken känns det helt enkelt tryggare med dem som har några år på nacken och som han känner utan och innan själv och då är det klart att jag ställer upp på det för hans skull)

Därför är det min mamma som tagit över ridningen av BerraBus och Lordi har jag jobbat från backen. Igårkväll blev det dessutom klart att Josse ska börja rida Lordi åtminstonne 2 dagar i veckan och ikväll har hon ridit en första sväng i paddan (kommer garanterat upp bilder på dem senare ikväll) och det känns otroligt bra även om de har mycket knappar kvar att hitta och mycket förtroende dem emellan att bygga upp.

Kommentarer

sv. ja det är tur, haha.



hade du henne redan som föl? :)

2011-06-04 21:28:48

grattis :)

2011-06-05 08:37:28

Grattis! Vad kul :D

2011-06-05 22:07:24
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!