Happy girl and happy horse

2011-07-21 14:42:24 / 0 kommentarer ..


Idag blev det ett dressyrpass för mig och Donna på banan :) skitkul, jag var sååå peppad. :D Hade verkligen längtat efter det här passet, och jag är riktigt nöjd över hur det gick idag. Hon kändes så jäkla fin idag, jag kände verkligen hur hon var med på mina noter idag. Riktigt lyhörd och gjorde allt jag bad henne om. :D

Hon var pigg och travade på i ett riktigt fint tempo, och jag bara satt som gjutet i sadeln. Lovely! Började med att trava fram henne och göra lite halt från trav, sen trav direkt och halt igen osv. Gick skitbra!! Hihi, hon var ju som sagt pigg idag och ville galoppera innan jag ens bett om det. Sötnosen! Så jag lugnade henne och gjorde en fattning när jag hade henne med på noterna igen, och hon tog den direkt.

Vi tog nån höger och vänster galopp, och vänsterfattningarna gick sjukt bra idag dom också! :D Skitkul, hon sökte sig även neråt i vänstervarv vilket hon inte brukar göra med mig än, så det är stort framsteg. Provade sen rida igenom LC:1 och det kan jag säga att det gick mycket bättre än sist, vägarna kunde väl ha varit lite bättre vissa gånger men hon kändes riktigt fin och tog båda galopperna med mig klockrent. :D

Sen kände jag bara att jag måsta prova göra galoppombyte, vilket GICK!! Provade först från höger galopp och byta till vänster, och det kändes åtminstone som att vi fick till ett galoppombyte för jag kände inget spring emellan. Kunde dock ha samlat henne lite mer innan kanske, men det är en bra början. :D Det måste ju betyda att jag gjort rätt iaf. ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!