Ute på nostalgitripp...

2011-07-06 09:16:35 / 5 kommentarer ..


De senaste två kvällarna har jag och Nino dragit med Tilda och Kimberley ut på nostalgitripp, Kimberley behöver åka så mycket transport som möjligt och efter att ha tagit flera steg bakåt vid lastningen tyckte vi att det kunde vara bra om hon fick åka med en lugn och trygg ponny två kvällar irad! Båda ponnierna har skött sig alldeles ypperligt och första kvällen var de dessutom ruskigt pigga, igår märktes det direkt att vädret ändrat sig, för då var de lite mer som vanligt. ;)

Första kvällen lastade vi dem och åkte till mina föräldrar som bor på andra sidan sjön, Nino som stod på sommarbete där när han var yngre blev superglad och kände igen sig direkt, och SOM jag har saknat ridvägarna hemma!!! Jag blev nästan tårögd när vi kom uppöver skogen, jag har så många underbara hästminnen därifrån, och det finns miljoner vägar att välja på med blandat underlag. Nu har jag otroligt fina ridvägar här hemma också, men inte alls så fantastiska som det finns där.

Igår lastade vi av dem i närheten av kyrkan och red en lugnare sväng utefter vattnet, något som Kimberley tyckte var så där måttligt roligt när vägen och vattnet kom lite för nära varandra. Nino däremot som älskar att bada tyckte att vi var lite taskiga som inte lät honom hoppa i! :P

:love: Min älskade sagoponnie, som jag älskar dig! :love:

Kommentarer

Gud va mysigt att åka iväg o rida någon annan stannas. :D

2011-07-06 16:41:40

sv: jaa eller hur! :D

2011-07-06 21:07:56

Åh jag brukar åxå åka iväg för att antingen rida ut med någon kompis eller bara för att fara runt träningsslingan som finns runt travet, riktigt fint underlag och rejäält lång!

Det är kul att man har möjlighet att göra sånt, gu va skönt att man är vuxen å har körkort å egen transport. :D



SV:

Ja det är verkligen himla härligt när det bara klaffar, idag var dock den vita himla trött å seg, vilket inte hör till vanligheterna :O

Men Okuma skötte sig superduper även fast vi red ut.

Hoppas det håller i sig :D

2011-07-06 23:03:21

Det är så underbart att ha fina ridvägar! Vi har riktigt fina här med men förra sommaren avverkade de skogen och la äcklig stenkross på de flesta så nu är de knappt ridbara alls :(:(

2011-07-06 23:21:21

tycker du har en oerhört sund hästsyn, det är precis sådär man ska göra med en häst som tycker det är jobbigt att åka transport eller gå på =) tyvärr tänker inte alla så ...

2011-07-07 07:53:17
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!